دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی :

طرح کرامت در ۱۳ منطقه آلوده به مواد مخدر استان مرکزی اجرا می شود

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۸:۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۷۶۰۳۰
طرح کرامت در ۱۳ منطقه آلوده به مواد مخدر استان مرکزی اجرا می شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمین اظهار داشت : طرح کرامت 2 در 13 منطقه آلوده به مواد مخدر در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛ جلسه شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمین به ریاست سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین و با حضور شاه محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .

در این جلسه فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : همه باید در مقابل مسئله مواد مخدر خود را مسئول بدانند و حل این معضل اجتماعی نیازمند عزم ملی است.  وی در ادامه افزود : برگزاری همایش ها و کارگاه های مختلف در حوزه پیشگیری از اعتیاد زمینه آشنایی و آگاهی بهتر افراد در معرض خطر با عوارض جبران ناپذیر جسمی و روانی ماده مخدر را فراهم می کند. 

سید مهدی ساداتی در ادامه با اشاره به اینکه تهدید ، زندان و شکنجه راهکار مناسب حل مشکلات مربوط به مواد مخدر نیست تاکید کرد: اجرای موفقیت آمیز طرح های پیشگیری ودرمان در حقیقت گامی برای اصلاح اجتماع است. 

فرماندار خمین بیان کرد: بهبود یافتگان از اعتیاد تحت عنوان ان ای افرادی هستند که به طور خودجوش در افزایش آگاهی افراد معتاد از دام اعتیاد جامعه را کمک می کنند. 

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز اظهار داشت : سازمان بسیج در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با این پدیده شوم طرح جامعی را با عنوان طرح کرامت در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهارکرد: طرح کرامت یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که با همکاری سپاه صاحب الزمان به منظور پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر امسال اجرا شود.

نبی اله شاه محمدی ادامه داد : در راستای مبارزه با مواد مخدر، کاهش اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر برنامه ها و طرحهایی در دست اجرای استان است.

وی بیان کرد: گرایش به مصرف مواد مخدر در سنین پایین رو به افزایش است که برای کاهش این معضل برنامه ها و طرح هایی در سطح استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این راستا 50 هزار دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه اراک زیرپوشش برنامه های آموزشی مبارزه با مواد مخدر قرارگرفتند. 

وی اظهارکرد: این طرح به منظور پیشگیری از معضلات موادمخدر در جامعه طرح ویژه توانمندسازی دانش‌آموزان در مقطع دوم متوسطه با همکاری آموزش‌ و پرورش استان اجرا شد و اجرای آن در شهرهای ساوه و خمین نیز در دستور کارامسال قرار دارد.

شاه محمدی ادامه داد: در راستای آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان جهت کاهش گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، باید بسیار با برنامه گام برداشت. 

وی اظهار کرد: با توجه به این که معلمان و معاونان پرورشی مدارس، قشر تأثیر گذاری در افکار دانش آموزان هستند و آموزش های ارائه شده توسط آنان به دانش آموزان و نوجوانان بسیار مهم و نتیجه بخش است، از این رو برگزاری همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای معلمان ضروری است. 

وی با اشاره به 12 تیرماه سالروز ملی مبارزه مواد مخدر گفت: استان مرکزی برنامه‌هایی در این خصوص با رویکرد مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار خواهد که بر 2محور برنامه‌های فرهنگی در امر پیشگری و توسعه مشارکت‌های مردمی تأکید دارد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت قرار دادن اعتیاد نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی و لزوم مشارکت هر چه بیشتر ظرفیت مردمی و دستگاه‌ها، برنامه‌ها در قالب نمایشگاه‌ها، نشست و کارگاه‌های آموزشی و تبلیغات محیطی اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز