کوروش صبوریان:

نگاه شورای پنجم به ورزش قابل تحسین است

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۴:۲۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۶۴۱۰
نگاه شورای پنجم به ورزش قابل تحسین است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: منتخبین شورای پنجم قطعا با نگاه تخصصی که به ورزش دارند که قابل تحسین است.
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،کوروش صبوریان درخصوص نگاه منتخبین شورای پنجم به ورزش اظهار کرد: ورزش حوزه‌ای است که برای عموم جذابیت دارد و در شورای چهارم تعدادی از نمایندگان شورا با ما تعاملاتی داشتند و کمک کردند، اما در بین منتخبین جدید تعداد اعضای علاقه‌مند به ورزش بسیار بیشتر است که این مهم می‌تواند سبب رشد و گسترش ورزش در مشهد شود.
 
وی افزود: نگاه منتخبین شورای پنجم به ورزش نگاهی جامع‌تر و دقیق‌تر است و با همین رویکرد و روحیه مشورت‌پذیری، چشم‌انداز روشنی برای ورزش شهر مشهد ترسیم شده‌است که این سبب رشد ورزش استان در کنار مشهد خواهد شد و فضای خوبی برای ورزشکاران و قهرمانان فراهم می‌شود.
 
صبوریان خاطرنشان کرد: منتخبین شورای پنجم جلساتی را با هیأت‌های ورزشی، ورزشکاران و مدیران ورزشی داشته‌اند و در جریان شرایط ورزش در شهر مشهد و همچنین نقاط ضعف و قوت آن قرار گرفته‌اند اما این شیوه باید مداوم باشد و امیدوارم پس از پایان دوره انتقال و آغاز فعالیت شورای پنجم بتوانیم با کمک به تشکیل یک کارگروه متخصص و فعال، برنامه‌های فعالیت‌های پیش‌بینی شده را بررسی کنیم.
 
صبوریان با تاکید بر مشکلات موجود در شهر مشهد گفت: کلانشهر مشهد با ویژگی‌هایی که دارد، مسائل و مشکلات عدیده‌ای را در دل خود جای داده که منتخبین شورای پنجم در حال حاضر و در دوران انتقال، بیشتر درگیر همین مسائل هستند، اما با آغاز فعالیت خود قطعا بر مسائلی مانند ورزش و شور و نشاط اجتماعی تمرکز خواهند‌کرد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص عملکرد ورزش استان در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۶، تصریح کرد: مدال‌هایی که از ابتدای سال ۹۶ توسط ورزشکاران و افتخاراتی که توسط تیم‌های ورزشی کسب شده همه حاصل فعالیت‌هایی است که در سال ۹۵ انجام شده زیرا مسابقات ابتدای سال ۹۶ بیشتر مسابقاتی است که شروع آن در سال ۹۵ بوده و هم‌اکنون به مراحل پایانی رسیده‌است.
 
صبوریان ادامه داد: ورزش استان امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل رشد خوبی داشته و با اینکه هنوز ارزیابی عملکرد ورزش استان‌ها توسط وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده اما می‌توانم این خبر را بدهم که قطعا ورزش استان جهش بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته در ابعاد قهرمانی، همگانی، ورزش بانوان و سایر موارد داشته‌است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در سال ۹۵ ،۱۰ هیأت ورزشی خراسان رضوی توانسته‌اند رتبه برتر کشور را در ارزیابی فدراسیون‌ها کسب کنند. همین امر یک سند است برای اثبات پیشرفت و جهش ورزش استان در سال ۹۵. این یک رکورد بی نظیر برای استان خراسان رضوی به حساب می‌آید که رتبه برتر ۱۰ فدراسیون ورزشی را از بین ۵۰ فدراسیون کسب کرده‌است.
 
وی با تاکید بر وجود ظرفیت و پویایی در ورزش خراسان رضوی گفت: قطعا ما در برخی از حوزه‌ها با کمبود جدی منابع در سال‌های گذشته رو به رو بوده‌ایم و این مسئله توسط مسوولین و علاقه‌مندان به ورزش درک شده است اما با همین حال ما در مسیر خوبی قرار داریم و امیدوارم در سال ۹۶ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه جذب منابع مانند همین اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به زیرساخت‌های ورزش باشیم.
 
صبوریان افزود: در شورای برنامه ریزی استان اتفاقات خوبی افتاد و با تصویب تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان امیدوارم برخی مشکلات ما برطرف و ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی ما تکمیل شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان ۹۶ گفت: تلاش ما برای ایجاد برنامه‌هایی متنوع برای نوجوانان و جوانان در طول ایام فراغت است و گروه همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با همراهی هیأت‌های ورزشی مربوطه برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده‌اند که پس از تکمیل به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

نظر شما