استاندار قزوین اعلام کرد:

تامین امنیت پایدار اولویت دارترین مسئله جامعه

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۴:۱۳
کد خبر: ۵۷۶۴۷۶
تامین امنیت پایدار اولویت دارترین مسئله جامعه
استاندار قزوین از تامین امنیت پایدار به عنوان اولویت دارترین مسئله جامعه در حال حاضر یادکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در نشست مشترک انتظامی و قضایی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این هفته افزود: تامین امنیت پایدار در جامعه اولویت دارترین مسئله از سوی حکومت و مردم است که باید محقق شود.

همتی افزود: خدمات برجسته و بی بدیل قوه قضائیه به مردم در ابعاد مختلف بسیار برجسته و مفید است و جا دارد مراتب قدردانی خود را از دستگاه امنیتی و نیروی انتظامی به خاطر خدمات ارائه شده اعلام ‌کنیم.

استاندار قزوین ادامه داد: امنیت به عنوان مهم ترین مطالبه مردم دارای ابعاد درون سرزمینی و برون سرزمینی است که در ابعاد درون سازمانی بر عهده دستگاه قضائی و نیروی انتظامی می باشد و در بعد برون مرزی نیز نیروی سپاه، ارتش مقتدر و سایر دستگاه‌های امنیتی کشور نقش موثر و مهمی را ایفا می نمایند.

وی با اعلام حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح درون و برون مرزی و اقدام اخیر نیروی مقاومت سپاه در حمله به مواضع گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که روزی برای تامین بدیهی‌ترین تجهیزات جنگی در محدودیت قرار داشتیم ولی امروز به لطف پروردگار با تکیه بر دانش و خودباوری دانشمندان و جوانان ایران زمین پیچیده ترین و پیشرفته ترین سلاح های نظامی را به منظور دفاع از کیان نظام و کشور تولید می‌کنیم.

استاندار قزوین از امنیت به عنوان اولویت دار ترین مطالبه مردم از حاکمیت یاد کرد و گفت: براین اساس نیروهای مسلح به هیچ وجه اجازه نمی دهند امنیت جامعه و کشور مختل شود.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی،ایران امروز جزو پیشرفته ترین کشورهای دارای موشک های بالستیک و دور برد است و در حادثه اخیر نیز با کاربرد موشک های دور برد سیلی سختی به دشمن و تروریست ها زده شد که خوشحالی مردم و واکنش مثبت آنها را در پی داشت.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: تلاش دستگاه امنیتی و قضایی در بحث تامین امنیت انتخابات بی‌بدیل و منحصر به فرد بود و یکی از مطالبات رهبری از وزارت کشور مشارکت بالا، اجرای دقیق قانون و در کنار آنها تامین امنیت انتخابات بود که به شکل مطلوب محقق شد.

استاندار قزوین افزود: رعایت بی طرفی در انتخابات یکی از رویکردهای موفق مجموعه نیروی انتظامی بوده است که تاکید دولت در به کارگیری نیروهای انتظامی در پای صندوق های رای برای تامین انتخابات، نشانه اعتماد دولت به این مجموعه است.

همتی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد آشوب در کشور هستند، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و افزایش اتحاد و انسجام کشور به خلق حماسه ای دیگر در انتخابات اخیر با مشارکت 73درصدی و حضور 42میلیون نفر منجر شد که این موضوع در هیچ کشوری نظیر ندارد.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه و نیروی انتظامی 2سازمان لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باید با شناخت نقاط قوت و ضعف و افزایش هماهنگی میان یکدیگر برای تامین امنیت و کسب نتایج و دستاوردهای مطلوب اقدام کنند.

استاندار قزوین اظهار کرد: اگر حضور و نقش مردم در تامین امنیت در دهه های گذشته انقلاب اسلامی وجود نداشت، امروز کار تامین امنیت برای دستگاه‌های قضائی و امنیتی بسیار سخت و پرهزینه بود.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از فناوری و توجه به آموزش و توسعه فرهنگ عمومی با همکاری رسانه ها برای تامین امنیت اقدام کرد تا با برنامه ریزی در کاهش هزینه ها و کسب نتایج پایدار موفق عمل کنیم.

همتی با اشاره به برگزاری جلسات شورای تامین به صورت منظم در استان قزوین گفت: بررسی نتایج به دست آمده از اقدامات شورای تامین استان نشان می دهد که جهت گیری دستگاه های امنیتی و انتظامی در استان بسیار دقیق و موفق بوده و در مسیر چشم انداز توسعه استان حرکت می کند.

وی در ادامه گفت: به مردم اطمینان می دهیم که فرزندان شما در دستگاه نیروی انتظامی و قضائی،ارتش،نیروی سپاه و اطلاعات با کوشش شبانه روزی با هرگونه خرابکاری،تهدید و اقداماتی که منجر به ناامنی شود به شدت مقابله کرده و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند امنیت پایدار استان و کشور به مخاطره بیافتد.

استاندار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در کشوری که مردم شهادت را آرمان خود می پندارند، هر قطره خونی که بر زمین ریخته می شود نهال انقلاب اسلامی را بارورتر کرده و به شکست و نا امیدی بیشتر دشمنان منجر خواهد شد.

در ادامه این نشست از قضات و کارمندان نمونه دستگاه قضائی استان قزوین در سال 95 با اهدای لوح تجلیل شد.

استاندار2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز