ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین:

کانال آب قزوین جان ۲ مرد را گرفت

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۱۳:۵۸:۱۵
کد خبر: ۵۷۶۸۸۶
کانال آب قزوین جان ۲ مرد را گرفت
ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: کانال آب قزوین جان 2 مرد 27 و 38 ساله را گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، ذوالقدر افزود: در تماس شهروندان با سامانه 125آتش نشانی قزوین در ساعت14 و 57دقیقه روز سه شنبه 30خرداد ماه سال 1396 از غرق شدن 2نفر در یکی از انشعابات فرعی کانال آب نجف آباد قزوین خبر داده شد که ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های شماره چهار، پنج، هفت و 2را به محل حادثه رهسپار کرد.

وی افزود: در جریان این حادثه ابتدا یک پسر بچه 7ساله در کانال آب سقوط می کند و در ادامه به منظور نجات وی از درون کانال، پدر این کودک و یک نفر دیگر وارد آب شده و با موفقیت در خارج کردن این پسر بچه از داخل جریان متلاطم این قسمت از کانال آب، متاسفانه هر 2نفر خود در جریان شدید آب گرفتار می شوند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه قبل از رسیدن کارکنان این سازمان، کودک 7ساله و شخص کمک کننده حدوداً 27ساله، توسط مردم و اهالی از آب خارج و تحویل عوامل اورژانس شده بودند، افزود: نیروهای تخصصی امداد و نجات و غواصان سازمان آتش نشانی بلافاصله پس از رسیدن به محل با رعایت اصول ایمنی وارد آب شده و جسم بی حرکت آخرین نفر باقی مانده در آب (پدر کودک) را از جریان شدید و متلاطم کانال آبرسانی خارج و پس از انتقال آن به خشکی، عملیات حیات بخشی را به سرعت آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین افزود: نیروهای عملیاتی و امدادگران اورژانس بی درنگ و در طول مسیر اعزام به مراکز درمانی نسبت به انجام عملیات احیا و حیات بخشی اقدام کرده اما متاسفانه با تلاش و زحمات فراوان کادر درمانی اورژانس و امدادگران به منظور حیات بخشی، فوت هر 2نفر (شخص کمک کننده و پدر کودک) در یکی از مراکز درمانی قزوین تایید و تنها کودک 7ساله دچار مصدومیت شده از این حادثه جان به در می برد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته سه نفر جان خود را در کانالهای آبیاری اطراف قزوین از دست داده اند و نیز هر ساله تعدادی از شهروندان و میهمانان بعلت شنا کردن در کانال‌های آبرسانی کشاورزی جان خود را از دست می دهند، افزود: کانالهای آب اطراف شهر قزوین، فشار و جریان شدیدی دارند و حتی آشنا بودن کامل به فن شنا نمی تواند دلیلی برای شنا کردن در این کانال ‌ها ،که سطح آب به ظاهر ساکنی دارند باشد.

وی از تمامی شهروندان درخواست کرد: از نزدیک شدن به سراشیبی مجاور کانال ها که با کوچکترین لغزش می تواند منجر به سقوط در جریان شدید آب شود خودداری کنند و به هیچ وجه در کانال ‌های آب شنا نکنند و از نزدیک شدن کودکان به کانال‌ها بشدت جلوگیری کنند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه کانال آب قزوین 94کیلومتر مسیر اصلی و هزار و 100کیلومتر مسیر فرعی دارد، تصریح کرد: انتظار داریم عموم مردم و به خصوص جوانان در این رابطه احتیاط کامل را به عمل آورند تا با پیشگیری از وقوع چنین حوادثی شاهد از دست دادن جان شهروندان نباشیم.

آتش نشانی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز