رشد ۱۱۱ درصدی تعداد پیش دبستانی ها در حوزه مدارس غیردولتی

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۱:۳۳:۰۷
کد خبر: ۵۷۷۱۷۷
رشد ۱۱۱ درصدی تعداد پیش دبستانی ها در حوزه مدارس غیردولتی
رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی آموزش وپرورش خراسان رضوی اذعان کرد:پیش دبستانی های غیردولتی در سال 92-93 به تعداد 668 مورد و 20 هزار نوآموز پیش دبستانی بودند و در سال جاری بیش از هزار و 413 مرکز پیش دبستانی همراه با 36 هزار نوآموز در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، صالح با اعلام این که تعداد پیش دبستانی ها 111 درصد رشد و تعداد نوآموز در این مراکز 80 درصد در حوزه مدارس غیردولتی داشته است افزود:طرح خرید خدمات آموزشی طرح خاص دولت برای کیفیت بخشی و عدالت آموزشی در مناطق غیربرخوردار و مناطقی است که آموزش وپرورش با مشکل فضا و نیرو انسانی درگیر می باشد.

وی ادامه داد: در طرح خرید خدمات سرانه دانش آموزان به مؤسسان موفق غیردولتی پرداخت می شود و دانش آموزان مناطق محروم در تحت پوشش آموزش های مدرسه غیردولتی قرار می گیرند که هم اکنون بسیاری از مدارس به نام شهر مشهد در حاشیه شهر بدون دریافت هزینه، خدمات آموزشی ارائه می کنند.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی 93-94  طرح خرید خدمات با تعداد 91 مدرسه و پوشش 15 هزار دانش آموز آغاز به کار کرد و هم اکنون در سال 95-96 خراسان رضوی دارای 161 مدرسه و پوشش 27 هزار دانش آموز در قالب طرح خرید خدمات است.

اشتغال زایی بیش از هزار و 336 نفر در طرح خرید خدمات آموزشی

صالح با اشاره به این که در طرح خرید خدمات آموزشی بیش از هزار و 336 نغر اشتغال زایی انجام گرفته است اظهار کرد: این رقم نسبت به سال گذشته رشد 16 درصدی داشته است

این مقام مسئول افزود:سهم مدارس غیردولتی خراسان رضوی در سال 92-93 مقدار 7.8 درصد مدارس  و سهم دانش آموزی این مدارس 7.9 درصد و در سال 95-96 به 13درصد مدارس استان و 10 درصد دانش آموزان استان رسید.

 

نظر شما