استاندار اصفهان اعلام کرد:

پرونده مسکن مهراستان تا پایان دولت یازدهم بسته خواهد شد

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۲:۳۷:۳۱
کد خبر: ۵۷۷۴۰۳
پرونده مسکن مهراستان تا پایان دولت یازدهم بسته خواهد شد
دکتر رسول زرگرپور با بیان اینکه با حل مشکلات، پرونده مسکن مهر تا پایان دولت تدبیر و امید بسته خواهد شد، اظهارداشت: علیرغم اینکه دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را یک پروژه اقتصادی، اجتماعی و منطقی نمی دانست ولی به عنوان یک اصل، تکمیل واحدهای نیمه تمام و تعهدات مردم را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای مسکن استان، اظهارداشت: در استان اصفهان ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرها پیش بینی شده بود که تا امروز ۱۴۵هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده که قسمت عمده ی آن ها در دولت یازدهم بوده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد باقی مانده است، گفت: نزدیک به ده هزار واحد دارای متقاضی نیست که تصمیم گرفته شده است به افراد عادی خارج از فرایند متقاضیان مسکن مهر واگذار شود و پیگیری هستیم که این ده هزار واحد تعیین تکلیف شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۹۰۰ واحد از کل واحدها باقی مانده است، گفت: امیدواریم براساس تصمیمات اتخاذ شده و با توجه به برنامه زمانبندی شده و حل مشکلات این واحدها بتوانیم تا پایان شهریور ماه این تعداد واحد را تکمیل و به عبارتی تا پایان دولت یازدهم پرونده ی مسکن مهر را ببندیم.

زرگرپور با اشاره به کاستی های تاسیسات زیر بنایی و روبنایی این واحد ها، افزود: برای اینکه کاستی ها برطرف شود و مردم از شرایط متعادلی برخوردار شوند دولت هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مسکن مهر در کشور اختصاص داده است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به وزرات راه و شهرسازی برای خدمات روبنایی و جدول کشی ها و ... و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای خدمات زیربنایی آب، فاضلاب و برق به وزارت نیرو اختصاص داد.

استاندار اصفهان افزود: حدود ۱۰ درصد مسکن مهر کشور در استان اصفهان است و انتظار درستی است که ۱۰ درصد این مبلغ به استان اصفهان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در بخش راه و شهرسازی ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۸ میلیارد تومان تحویل داده شده است و بقیه نیز تحویل خواهد شد و می توانیم امیدوار باشیم که آنچه مربوط به جاده سازی و جدول کشی و مسائل اینگونه ای است با این بودجه و کمک راه و شهرسازی از طریق واگذاری زمین به شهرداری ها در قبال انجام خدمات تکمیل گردد.

رسول زرگرپور به امکانات زیربنایی از قبیل آب و فاضلاب و برق اشاره کرد و افزود: مسئولین این سه ارگان موظف شده بودند که سهم استان را از سهم ملی دریافت کنند، که در این زمینه پیگیری هایی صورت گرفته است ولی به انجام نرسیده و باید تلاش شود که حداقل ۸۰ میلیارد تومان از بودجه وزارت نیرو به استان واگذار گردد.

زرگرپور افزود: امید می رود که با اختصاص این بودجه ها ضمن تحویل ۵ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده تا پایان شهریور ماه هم خدمات زیربنایی و روبنایی به انجام برسد و به طور کامل پرونده ی مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: علیرغم اینکه دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را یک پروژه اقتصادی، اجتماعی و منطقی نمی دانست ولی به عنوان یک اصل، تکمیل واحدهای نیمه تمام و تعهدات مردم را در دستور کار خود قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز