معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی :

فعالیت ۳۴ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۱۳:۰۲:۳۳
کد خبر: ۵۷۹۱۳۵
فعالیت ۳۴ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر 34 گروه همیار زیر نظر و حمایت بهزیستی در استان مرکزی فعال است که با توانمندی و خروج از چرخه حمایتی مشمول تسهیلات اشتغال می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ عبدالکریم یادگاری  گفت: گروه همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار 18 تا 65 سال است که با عضویت در گروه های مختلف کاری فعالیت اقتصادی خاصی را دنبال می کنند و این امر نقش بی بدیلی در توسعه اقتصاد خانواده ها دارد.

وی افزود: این گروه ها با رویکرد توانمند سازی و حمایت مستمر مددکاران بهزیستی با حداقل پنج عضو تشکیل می شود که پس از ثبت قانونی وارد فعالیت های اقتصادی هدفدار می شوند.

یادگاری بیان کرد: در حال حاضر 34 گروه در فعالیت هایی همچون آرایشگری، خیاطی، قالی بافی، صنایع غذایی، خدمات منزل، طلا و جواهرات و برخی طرح های نوآورانه فعالیت می کنند که بیشترین تعداد این گروه ها با 10 گروه در اراک فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: حمایت از این گروه ها به صورت بلاعوض و تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات را شامل می شود به طوری که سال گذشته پنج گروه تشکیل شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این گروه ها تا سه سال تحت حمایت بهزیستی هستند و بعد از گذشت زمان مذکور و توانمند شدن به عنوان یک شرکت خصوصی از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند و می توانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شوند.

یادگاری افزود: در حال حاضر سه شرکت در ساوه و اراک به دلیل توانمند شدن در آستانه خروج از چرخه حمایتی بهزیستی هستند و دو گروه جدید نیز در مراحل اولیه تشکیل قرار دارند که بخشی از تسهیلات بلاعوض به آنها پرداخت شده است.

70 هزار توانجوی استان مرکزی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز