استاندار در جلسه شورای هماهنگی بانک های قزوین:

۲۵میلیارد ریال برای اجرای طرح های بوم گردی قزوین اختصاص می یابد

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۰:۳۶:۱۱
کد خبر: ۵۸۰۶۲۴
۲۵میلیارد ریال برای اجرای طرح های بوم گردی قزوین اختصاص می یابد
استاندار قزوین از اختصاص 25میلیارد ریال برای اجرای طرح های بوم گردی جهت رونق گردشگری و توسعه طرح های اقامتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: برای رونق گردشگری و توسعه طرح های اقامتی امسال 25میلیارد ریال تسهیلات به طرح های بوم گردی در استان قزوین اختصاص داده می شود.

همتی اذعان کرد: باید آثار پرداخت مستقیم تسهیلات بانکی به بخش صنعت و کشاورزی مشهود باشد و مسوولان گزارش دقیقی از نتایج کار ارایه کنند.

وی افزود: با گذشته ۴ماه از ابتدای سال جاری باید فرصت را مغتنم بشماریم وحالا که مردم دوباره به دولت اعتماد کرده اند بدون هیچ بهانه و تعللی برای خدمت بیشتر تلاش کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: در دوره جدید پرداخت تسهیلات بهین یاب باید کمیته های تخصصی قبل از معرفی طرح ها به بانک با دقت مدارک را بررسی کنند تا وقتی پرونده ای به بانک ارجاع شد به سرعت برای پرداخت آماده شود.

همتی گفت: امسال مهمترین اولویت ما در حمایت از صنایع پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سپس تکمیل طرح های نیمه تمام است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

استاندار قزوین افزود: از مدیران بخش صنعت و کشاورزی و بانک ها انتظار داریم در رفع موانع تولید با نشاط و شادابی بیشتری تلاش کنند و این انگیزه را در ما هم تقویت کنند تا با سرعت بیشتری طرح ها را اجرا کنیم.

وی گفت: امروز فرصت و بهانه ای نداریم که گام های آهسته برداریم زیرا مردم منتظرند ببینند حالا که دولت را تثبیت کرده اند دولت مردان چگونه مشکلات آنها را حل می کنند و با چه انگیزه ای در مسیر توسعه و رفاه عمومی گام برمی دارند.

همتی تصریح کرد: امروز از چند بنای تاریخی در شهر قزوین بازدید کردم و واقعا از این ظرفیت شگفت زده شدم در شرایطی که این همه قابلیت در یک شهر متمرکز شده چرا نتوانیم آن را برای جذب گردشگر مورد استفاده قرار دهیم.

وی اظهار کرد: دو حمام سنتی و یک کاروان سرای تاریخی که ظرفیت تبدیل شدن به هتل و اقامتگاه گردشگری را دارد تنها با چند میلیارد تومان تسهیلات می تواند احیا شده و به رونق گردشگری استان کمک کند و ما در حمایت از این طرح ها جدی هستیم.

همتی گفت: باید موانع بانکی را برداریم وشرایط دریافت وام های بانکی را تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران علاقمندی که می خواهند در استان خود در توسعه و آبادانی مشارکت کنند پشیمان نشوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تنوع آثار تاریخی در استان قزوین بی نظیر است و با احیا آنها می توانیم خیل گردشگران را به قزوین جذب کنیم و به اقتصاد استان رونق بخشیم.

همتی در ادامه از اجرای طرح های بوم گردی در استان قزوین استقبال کرد و گفت: ۲.۵میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و رونق گردشگری به طرح های بوم گردی اختصاص خواهد یافت که امیدواریم به ظرفیت اقامتی استان اضافه شود.

استاندار قزوین همچنین از مدیران بانک های استان قزوین خواست پرونده های وام در شعب خود را به سرعت برای پرداخت رسیدگی و تا هفته آینده همه آنها را عملیاتی کنند.

همتی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز صنعت و معدن از خدمات علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تجلیل کرد.

نظر شما