مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در خلخال به ۷ نفرزندگی دوباره بخشید

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۸۰۶۷۰
اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در خلخال به ۷ نفرزندگی دوباره بخشید
مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در خلخال به ۷ نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش برنا،شکور مولایی اظهار داشت: در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه درپنجمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به نام بهرام لطیفی در خلخال به 7 نفر جان دوباره بخشید.

وی افزود: این مرحوم که در حادثه ناگوار رانندگی دچار صدمات شدید به سر و ضربه مغزی شده بود و به دنبال انجام معالجات در بیمارستان امام خلخال و بیمارستان‌های اردبیل و تلاش گسترده تیم‌های پزشکی متاسفانه حیات این جوان خلخالی دچار مشکل شده بود، سرانجام در بیمارستان تهران اهدای عضو آن بیمار مرگ مغزی انجام شد.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امروز در در دهمین روز از تیرماه با حضور گسترده مردم شهرستان خلخال پیکر این محروم در زادگاه وی روستای ترک خلخال برای همیشه آرام گرفت.

مولایی بیان کرد: اگر بتوانیم این اقدام خیرخواهانه را در استان ترویج دهیم در طول سال جان چندین نفر نجات پیدا می‌کند که امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب این موضوع در این زمینه اقدامات اساسی انجام داده شود، چرا که بیمار مرگ مغزی از لحاظ پزشکی قادر به زندگی کردن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با  اهدای هر عضو یک فرد در جامعه به حیات دوباره برگشته  که امروز مردم شهرستان خلخال در بخش مرکزی و سایر روستاهای همجوار نهایت قدردانی از این خانواده را به پاس زحمات ارزشمند این جوان مرحوم انجام دادند.

 

نظر شما