مروارید خبرداد:

لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد در مجلس بررسی می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۱:۳۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۰۶۸۵
لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد در مجلس بررسی می‌شود
استاندار ایلام گفت: قرار است مهران به منطقه آزاد تبدیل شود، این موضوع طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

 

به گزارش برنا-ایلام; محمدرضا مروارید استاندار ایلام به مناسبتسالروز آزادسازی مهران درباره فراهم‌سازی زیرساختهای این شهرستان اظهار داشت: از زمان آزادسازی مهران در سال 65 تاکنون توجهی به بازسازی زیرساختهای مهران انجام نشده و اقدامات صورت گرفته معمولا در حوزه ساخت مجدد منازل مسکونی بوده است.

وی افزود: قرار است مهران به منطقه آزاد تبدیل شود،  این موضوع طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی خواهد شد البته اگر این طرح در قوه مقننه به تصویب برسد تاثیر بسزایی در اقتصاد مهران و شهرستان ایلام خواهد داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: تمامی مراحل تدوین این لایحه انجام شده و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مثبت خود آن را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین درخواست مردم مهران تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد است، خاطرنشان کرد: این  لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد و آرا مثبت این کمیسیون را به خود اختصاص داد.

مروارید با اشاره به میدان‌های مین گذاری در مهران و خطر انفجار آنها یادآور شد: 988 درصد از اراضی مین گذاری شده در مهران پاکسازی شده اما برای انجام  طرح‌های عمرانی باید گروه‌های پاکسازی، گلوله‌های پراکنده و مین‌های عمل نکرده را شناسایی و خارج کنند.

استاندار ایلام درباره اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری مراسم اربعین گفت: ردیفی در قانون بودجه سال 96 برای تقویت زیرساختهای مراسم پیاده رویی اربعین با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان در نظر گرفته شده لذا از آنجایی که این مصوبه جز قانون بودجه سال 966 است  باید تا پایان سال جاری پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز