معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

مشارکت خیرین در کنترل و کاهش اعتیاد ضروری است

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۸۴۶
مشارکت خیرین در کنترل و کاهش اعتیاد ضروری است
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین مشارکت خیرین در کنترل و کاهش اعتیاد را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا ازقزوین، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در بازدید سرزده از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی، مشارکت خیرین فرهنگی در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: نقش بهزیستی در تحقق این امر بی بدیل است که خیرین فرهنگی نیز در این زمینه می توانند نقش آفرین باشند.  

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به وظایف سنگین و حساس  بهزیستی در طرح تقسیم کار ملی افزود: در حوزه اعتیاد به عنوان یکی از شاخص های مورد توجه در بحث آسیب های اجتماعی، نقش مهم و اساسی  برای بهزیستی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اخیرا رسیدگی به امور معتادین متجاهر در بحث ماده16 نیز به این دستگاه واگذار شده  در این شرایط بهزیستی نیازمند حمایت های جدی از سوی مسوولین  و خیرین فرهنگی  است.

 شاهرخی  ضمن ابراز رضایت از وضعیت مراکز درمانی ترک اعتیاد استان قزوین خاطر نشان کرد : بهزیستی با کمک سازمان های مردم نهاد شرایط خوبی را برای افراد شامل ماده15 و16 در مراکز فراهم نموده که امیدواریم  هم افراد خود معرف برای ترک اعتیاد و هم معتادین متجاهر از طریق مراجع قضایی از این امکانات بهره کافی را ببرند.

وی عملکرد  بهزیستی  و نیروی انتظامی  را در جهت جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر قابل تحسین دانست و اظهار کرد: در حال حاظر به همت این دو دستگاه وضعیت شهر از لحاظ ساماندهی معتادین متجاهر مناسب و مستلزم برنامه ریزی دقیق و حمایت و توجه بیش از پیش  است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین عنوان کرد: توجه به آسیب اعتیاد در برنامه های سال جاری استان قزوین  دارای اولویت ویژه ای می باشد  و در این راستا  برنامه های گسترده ای با همراهی بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و سایر دستگاه ها  در حال تهیه و اجرا می باشد.

در این بازدید که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد سید سعید شاهرخی  معاون سیاسی امنیتی استاندار به همراه  مریم بیدخام سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  قزوین از روند راه اندازی کمپ بانوان و مرکز اجتماع درمان مدارtc  و مرکز سرپناه شبانه معتادین متجاهر (شلتر) و دو کمپ اقامتی درمانی معتادین در استان بازدید نمودند.

بهزیسنی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز