فرماندار ساوه:

ایجاد مناطق گردشگری روستایی نقش بسزایی در رونق اقصادی دارد

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۵:۱۳
کد خبر: ۵۸۰۸۴۸
ایجاد مناطق گردشگری روستایی نقش بسزایی در رونق اقصادی دارد
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: ایجاد مناطق گردشگری روستایی در این شهرستان نقش بسزایی در آبادانی رونق و پویایی اقصاد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ فرماندار ساوه  در حاشیه بازدید از روستاهای بالقلو، مزلقان و اردمین ساوه افزود: می توان با تقویت زیر ساخت های گردشگری زمینه بیش از پیش گردشگران را به این مناطق فراهم و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که برای ایجاد صنعت گردشکری در روستای بالقلو از توابع ساوه 10 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است، اظهار کرد: برای این منظور، پنج میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده است.

وی بیان کرد: ایجاد سالن های ورزشی جدای از غنی سازی اوقات فراغت نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و شکوفایی استعدادهای نسل جوان دارد از این رو با توجه به نیاز مردم روستای بالقلو به سالن ورزشی چند منظوره سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث این پروژه در مناقصه گذاشته شده است.

بهاروند با بیان این که نبود امکانات و خدمات مناسب زمینه ساز مهاجرت روستاییان به شهر می شود، گفت: کمبود آب شرب یکی از مشکلات برخی ساکنان روستایی این شهرستان است که باید با اتخاذ تدابیر لازم و همکاری آب و فاضلاب روستایی مشکل آنان نیز رفع شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال ناشی از کشاورزی و صنعت گردشگری از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و امروز باید به این مهم بیش از پیش توجه شود.

وی اظهار کرد: تداوم اسکان و تثبیت جمعیت و در شرایطی نیز مهاجرت معکوس ( از شهر به روستاها) نیازمند پیگیری موانع و مشکلات پیش روی روستاییان در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هادی در برخی روستاهای این شهرستان بیان کرد: این مهم موجب ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا می و موجب توسعه و رفاه روستاییان می شود.

تکمیل اجرای طرح هادی، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت و کمبود آب شرب از مهم ترین مسائل و مشکلات مردم این روستاها بود

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز