مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین:

دوره آموزشی مدیریت روستایی ویژه شوراها برگزار می ‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۴:۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۰۹۱۳
دوره آموزشی مدیریت روستایی ویژه شوراها برگزار می ‌شود
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی مدیریت روستایی ویژه شوراها در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اعلام این خبر گفت: به منظور آشنایی شوراهای اسلامی روستاها با شرح وظایف و مسوولیت ‌های خود، دوره آموزشی مدیریت روستایی ویژه منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاها برگزار می شود.

حبیبی انبوهی توضیح داد: با برنامه‌ریزی ‌های انجام شده، این دوره به تفکیک بخش‌ های مختلف استان قزوین و در مرکز هر بخش برگزار و تا پیش از شروع به کار دوره جدید فعالیت شوراها به پایان خواهد رسید.

وی افزود: این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد که در دوره مقدماتی مباحثی همچون جایگاه شوراها در آموزه ‌های دینی و نظام اجرایی کشور و نیز قوانین بالا دستی، شرح وظایف و مسوولیت شوراها در قانون، وظایف ذاتی و معاضدتی شوراها، محدودیت ‌ها و ممنوعیت‌ های شوراها، نحوه تعامل شوراها با دستگاه‌ های اجرایی، نقش شوراها در اقتصاد مقاومتی، وظیفه شوراها در صیانت از محیط زیست و مدیریت پسماند روستایی و ... تدریس می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: دوره تکمیلی هم پس از روی کار آمدن شوراها در طی نیمه دوم سال جاری و پیرامون آشنایی شوراها با مباحث مالی و فنی دهیاری ها برگزارخواهد شد.

اولین دوره مدیریت روستایی شوراهای اسلامی روستا از روز شنبه 10تیر ماه در شهرستان البرز و با حضور اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد و به تدریج در سایر بخش‌ها به مدت 1ماه ادامه خواهد یافت.

استان قزوین دارای 876روستای دارای سکنه می‌باشد و بالغ بر 3000نفر منتخبین مردم روستاها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی می‌باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز