فرماندار ویژه شهرستان ری:

شهر ری تحت تاثیر کلانشهر تهران قرار گرفته، از این رو نمای شهری و زیرساخت‌های اداری وفرهنگی مطلوبی ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۲۳:۴۳:۱۰
کد خبر: ۵۸۱۱۰۰
شهر ری تحت تاثیر کلانشهر تهران قرار گرفته، از این رو نمای شهری و زیرساخت‌های اداری وفرهنگی مطلوبی ندارد
هدایت اله جمالی پور با تاکید بر اینکه هم اکنون درشهر ری برنامه معقول و مناسبی برای اداره صحیح و مناسب شهر وجود ندارد، گفت: شهر ری تحت تاثیر کلانشهر تهران قرار گرفته، از این رو نمای شهری و زیرساخت‌های اداری وفرهنگی مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران وفرماندار ویژه شهرستان ری   با بیان اینکه رعایت و اجرای قانون برای همه دستگاه‌ها لازم و  ضروری است، تاکید کرد: طبق تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون شورا‌ها برای شورای شهر، عنوان تهران، ری و تجریش انتخاب شده است.

وی افزود: این عنوان نشان از مستقل بودن محدوده‌های شهری تهران و ری از یکدیگر است از این رو در دوره آتی شورای شهر همانطوریکه شورای شهر تهران  شهردار انتخاب می‌کنند باید برای شهر ری نیز  شهردار مستقلی انتخاب شود چرا که هم حکم قانون تقسیمات کشوری و هم حکم ماده ٢ قانون محدوده و حریم شهرها و روستاها را دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مردم شهر ری از ٣٠ نماینده در مجلس پیگیر حقوق شان در شورای شهر  هستند، افزود:مردم  از وزیر کشور هم که بعد از سال‌ها دستور اجراو اعمال کامل قانون را صادر نمودند، تشکر می کنند.

جمالی پور تصریح کرد: تاخیربیش از حد در اجرای قانون و نبود شهردار مستقل برای شهر ری مدیریت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این شهر را با مشکلاتی جدی مواجه کرده  است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه  شهرستان ری طبق قانون تقسیمات کشوری مستقل است و شهر ری نیز مرکز آن محسوب می‌شود،تاکید کرد: مجلس  شورای اسلامی با توجه به قرابت فرهنگی اجتماعی بدون توجه به اصل یکصدم قانون اساسی شورا،  این سه شهر را مشترک و درقالب یک شورا دیده است، اما این به معنی این نیست که شهرداری این سه شهر هم باید یکی باشد، چرا که قانون تقسیمات کشوری و  ماده ٢ قانون محدوده و حریم شهر‌ها و روستا‌ها تکلیف مدیریت شهری این سه شهر را به وضوح معلوم کرده است و شهر ری باید شهردار جداگانه ای داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرداری تهران طبق قانون و در محدوده شهری شهر تهران ایجاد شده و طبق قانون تقسیمات کشوری نمی‌تواند خارج از مرز‌های قانونی شهرستان تهران تصمیم گیری کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه شهر ری به دلیل نداشتن شهردارمستقل خسارت‌های زیادی بر پیکره آن وارد شده است، تاکید کرد: مدیریت نامنسجم، نبود هماهنگی لازم بین مدیران اجرایی و مدیریت شهر، آسیب‌های جدی به امور عمرانی، محیط زیست و وضعیت فرهنکی و اجتماعی و  مدیریت کلان شهرستان وارد کرده است. 

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطر نشان کرد:حاشیه نشینی، نبود امکانات تفریحی برای مردم به ویژه جوانان از دیگر معضلات شهرستان ری است که انتظار می‌رود با اجرای کامل قانون و نیز انتخاب شهردار مستقل در فرصت زمانی محدودی برطرف شود.

جمالی پور گفت: مردم باید برای  انتخاب شهردار مستقل برای شهر ری به عنوان یک خواسته قانونی از شورای شهر جدید با جدیت ورود کنند و یقین دارم با تحقق این امر قانونی مهم،  شهر ری در یک برنامه ٥ ساله متحول خواهد شد، و تاخیر در تحقق این امرقانونی خسارت‌های جبران ناپذیری برای توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی، عمرانی وآموزشی شهر ری دارد.

 

 

نظر شما