استاندار خوزستان:

ظرفیت های بسیار خوزستان یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاری

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۸:۳۹:۵۸
کد خبر: ۵۸۱۱۵۴
ظرفیت های بسیار خوزستان یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاری
استاندار خوزستان گفت: مشکلات سرمایه گذاری در خوزستان متعدد است اما یکی از مهمترین های آن، پتانسیل ها و ظرفیت های زیاد خوزستان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد؛ دبیر مجمع به خاطر علاقه ای که به خوزستان دارد در سفرهای خود به این استان در جریان روند امور جاری استان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از جلسات مهم را با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل و برنامه هایی که برای امسال داریم را نیز ارائه دادیم و در این حوزه استان خوزستان یک برش استانی برنامه اشتغال را دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در استان هم برنامه ای برای خروج از رکود و برنامه های اشتغالزایی ملی با برش استانی تدوین شده تا بعد از عملیاتی شدن آن سهم خوزستان از اشتغالزایی قابل توجه باشد.

شریعتی انتقاد کرد: مشکلات سرمایه گذاری در خوزستان متعدد است اما یکی از مهمترین های آن، پتانسیل ها و ظرفیت های زیاد خوزستان است.

وی افزود: در استانی مثل لرستان برای سرمایه گذاری از هفت سازمان باید استعلام گرفته شود ولی در خوزستان باید از ۲۱ سازمان استعلام شود و هر کدام برای بررسی و ارائه جواب زمان زیادی را از سرمایه گذار می گیرند و باعث تأخیر می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: میراث فرهنگی، نفت، منابع طبیعی، محیط زیست و غیره همه ظرفیت های زیادی در محیطی کوچک هستند که برای سرمایه گذاری افراد را با تنگناهای مختلف روبرو می کند. البته باز با این وجود سرمایه گذاری های بزرگ در خوزستان به علت جاذبه های زیاد در حوزه فولاد، نفت و پتروشیمی انجام می شود.

شریعتی در پایان خبر داد: برای اشتغالزایی در حوزه صنایع پایین دستی، مشاغل خانگی، توریستی و گردشگری نیز برنامه ریزی هایی داریم. یک پنجره واحد مجازی و الکترونیک در خوزستان ایجاد می کنیم تا موانع سرمایه گذاری این استان رفع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز