امروز رخ داد؛

ورود کشتی ۲۵ هزار تنی به بندر چابهار

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۹:۴۰:۵۷
کد خبر: ۵۸۱۱۹۴
ورود کشتی ۲۵ هزار تنی به بندر چابهار
استاندار سیستان و بلوچستان از ورود کشتی 25 هزار تنی حامل کالاهای اساسی از تایلند،به بندرچابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی استاندارسیستان وبلوچستان  با اشاره به استقبال شرکت های حمل و نقل و خطوط کشتیرانی به ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی از موقعیت ویژه بندر چابهار در سه ماه اول سال گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به این بندر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، استراتژی بندر چابهار تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشوراز طریق این بندر است .

وی افزود: هدف این بندر تسریع در تخلیه و کاهش هزینه های واردات کالا، تسهیل و ساده سازی فرآیند ترانزیت در مسیر چابهارـ میلک و رونق توسعه صادرات است.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به زیرساختهای بندری و تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن، بستر مناسب برای تسهیل انجام فرآیندهای صادرات، واردات و ترانزیت کالا و کانتینر از طریق بندر چابهار فراهم شده است.

وی با اشاره افزایش راندمان بندر چابهار در سال جاری اظهار داشت: بندر چابهار با تخلیه و بارگیری 9هزارو722 TEU کانتینر در سه ماه اول سال جاری از رشد 99 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، برخوردار بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از ورود 36 فروند شناور بالای هزارتن به بندر چابهار خبر داد و گفت: 413هزارو 184 تن مواد نفتی و غیر نفتی در سه ماهه نخست سال جاری در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 192 هزار تن مواد غیر نفتی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش غیر نفتی 66درصدی افزایش یافت.

هاشمی گفت: با توجه به پیگیری های اداره کل بنادر و دریانوردی، کشتی 25 هزار تنی حامل کالاهای اساسی از بندر چانگ تایلند، امروز وارد این بندر شد و امید است با این روند، نقش آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه ای ، ملی و بین المللی افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز