مدیرکل هواشناسی استان قم خبر داد

گرد و غبار در قم ادامه دارد

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۰:۰۶:۴۴
کد خبر: ۵۸۱۲۱۵
گرد و غبار در قم ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: امروز شاهد پدیده گرد و خاک در استان هستیم، ولی فردا هوای قم غبارآلود خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یحیی زارع با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز شاهد وزش باد شدید در استان هستیم و جهت وزش باد در قم شرقی و با حداکثر سرعتی بین 55 تا 70 کیلومتر بر ساعت است.

وی با بیان اینکه امروز حداکثر دما در قم 39 درجه است ادامه داد: فردا شاهد وزش باد نسبتا شدید در استان قم خواهیم بود، فردا جهت وزش باد در استان شرقی و با حداکثر سرعتی بین 35 تا 50 کیلومتر بر ساعت است. حداکثر دمای قم هم فردا 41 درجه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه امروز شاهد گرد و خاک در استان هستیم، ولی فردا هوای قم غبارآلود خواهد بود افزود: در روز سه شنبه جهت وزش باد در استان شرقی و با حداکثر سرعتی بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

زارع با اشاره به منشا به وجود آمدن پدیده گرد و خاک در استان قم اظهار کرد: گرد و خاک در استان منشا محلی دارد و این گرد و خاک از مناطقی همچون دریاچه نمک و کویر سمنان به شهر قم می‌رسد.

وی ادامه داد: هر چقدر که سرعت وزش باد بیشتر شود، احتمال بروز پدیده گرد و خاک افزایش خواهد یافت، با توجه به اینکه امسال تا پایان ماه اردیبهشت شاهد پدیده بارندگی در استان قم بودیم، به نظر می‌رسد که امسال تاکنون روزهای همراه با گرد و خاک در استان نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: اگر طی ماه‌های آتی سرعت وزش باد در استان افزایش پیدا کند، احتمال بیشتر شدن تعداد روزهای همراه با گرد و خاک در قم وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز