بیش از یک تن مواد مخدر در قم کشف شد

دستگیری چهار هزار و ۲۰۰ عامل مرتبط با مواد مخدر در قم

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۴:۲۳
کد خبر: ۵۸۱۲۴۷
دستگیری چهار هزار و ۲۰۰ عامل مرتبط با مواد مخدر در قم
فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: طی سه ماه نخست سال جاری 56 دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است و نزدیک به چهار هزار و 200 نفر از معتادان، فروشندگان و عوامل مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار کاظم مجتبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته عملیات‌های مختلفی در راستای مبارزه با مواد مخدر توسط نیروهای پلیس انجام شده است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات جدی نیروی انتظامی بیش از یک تن و 100 کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر کشف مواد مخدر در جاده‌ها و ورودی‌ها به وضعیت داخل استان نیز نگاهی ویژه داشته و تاکنون 56 عملیات برای جمع‌آوری خرده‌فروشان را در مناطق مختلف استان دنبال کرده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر فعالیت خود در روستاها و بخش‌ها را افزایش داده است، تصریح کرد: طی سه ماه نخست سال جاری 56 دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است و نزدیک به چهار هزار و 200 نفر از معتادان، فروشندگان و عوامل مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت مبارزه با مواد مخدر به بخش‌های پیشگیری، درمان و مبارزه تقسیم‌بندی می‌شود که این سه محور باید به صورت متوازن توسط مجموعه‌های مختلف دنبال شود که به لطف خداوند متعال نیروی انتظامی استان قم تا کنون با اجرای برنامه‌های خود موفقیت‌های مطلوبی را در عرصه مبارزه با مواد مخدر به دست آورده است.

مجتبایی ادامه داد: بر اساس پایش اطلاعاتی انجام شده توسط سرویس‌های مختلف مشاهده می‌شود که سهم معتادان مواد مخدر در سایر جرائم قابل توجه است و متاسفانه 68 درصد جرائم از جمله سرقت‌ها و شرارت‌ها به معتادان اختصاص دارد، این آمار نشان می‌دهد که باید نسبت به مبارزه با مواد مخدر نگاه متفاوتی داشته و به شیوه مطلوب‌تری در این حوزه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای کنونی در عرصه مبارزه با مواد مخدر مرهون هماهنگی مطلوب با شورای مبارزه با مواد مخدر استان و برخی از دستگاه‌های مرتبط است، گفت: رسانه در بیداری مردم اثرگذار است به همین علت درخواست می‌کنیم که رسانه‌های مختلف استان در عرصه مبارزه و پیشگیری با نیروی انتظامی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: سهم و ردپای مواد مخدر در آسیب‌های اجتماعی مشاهده می‌شود به همین علت امیدواریم با مشارکت بیشتر مجموعه‌های مختلف در حوزه پیشگیری برنامه‌های جدی‌تری را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مواد مخدر در تورهای ایست و بازرسی کشف شده است، تصریح کرد: آمار بالای کشفیات مواد مخدر نباید برای مردم استان نگران کننده باشد چرا که قم به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور بوده و بخش قابل توجهی از مواد به استان اختصاص ندارد اما با این وجود باید برای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان نیز برنامه ویژه داشته باشیم تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز