هیچ معبر رسمی در شمال استان آذربایجان غربی برای کولبری وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۳:۳۷:۰۶
کد خبر: ۵۸۱۴۳۷
هیچ معبر رسمی در شمال استان آذربایجان غربی برای کولبری وجود ندارد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: هیچ معبر رسمی در شمال استان آذربایجان غربی برای کولبری وجود ندارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر گفت: در سطح استان شاهد اقدامات مناسبی در بحث مبارزه با کالاهاق قاچاق هستیم که طی ۳ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون قلم انواع دارو، نزدیک به ۴میلیون نخ سیگار، بیش از ۱۱۲هزار بطری مشروبات الکلی، ۳۱هزار متر پارچه، بیش از ۴۳هزار عدد انواع اقلام لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲۰۶هزار لیتر فرآورده های سوختی کشف شده که ارزش ریالی اقلام مکشوقه بیش از ۸۴۰میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در طی این مدت، کشف محموله ۵۰۰میلیون تومانی دارو در شمال استان، کشف ۵۲۷هزار پاکت انواع سیگار بارزش ۱۰میلیارد تومان در ارومیه و کشف ۲۲۹۲۰متر انواع پارچه بارزش ۹۵۰میلیون تومان در جنوب استان جزو محموله های کلان مکشوفه بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال ۹۵ در ۵ مرحله امحای کالای قاچاق داشتیم که ارزش ریالی آنها نزدیک به ۲ میلیارد تومان بوده است.

رادفر گفت: از ۷۴۹ پرونده وارده ۷۳۱ پرونده در ۳ ماهه نخست سال جاری مختومه شده که استان از این حیث رتبه سوم کشور را اخذ کرده است.

وی افزود: در سال ۹۵ ،۲۸ باند در استان در رابطه با قاچاق متلاشی شده است ضمن اینکه ۲۰۱ فقره انبار دپوی کالای قاچاق نیز شناسایی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: هیچ معبر رسمی در شمال استان برای کولبری نداریم و فقط در پیرانشهر و سردشت این موضوع صادق است ضمن اینکه کارت کولبری فقط برای شعاع ۲۰ کیلومتری مرز صادر میشود که معبر تمرچین در پیرانشهر و ۲ معبر در سردشت برای این کار است.

وی اضافه کرد: قبل از کشف خرماهای اسرائیلی قبلا هیچ وارداتی شکل نگرفته است.

نظر شما