در پالایشگاه آبادان اتفاق افتاد؛

۶ مصدوم در حادثه آتش سوزی پالایشگاه آبادان/پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفت

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۲۰:۰۵:۲۷
کد خبر: ۵۸۱۶۷۷
۶ مصدوم در حادثه آتش سوزی پالایشگاه آبادان/پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفت
بخشی از پالایشگاه آبادان در حین تعمیرات دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، این حادثه مقارن ساعت 15:30 دقیقه 12 تیرماه، ناشی از افزایش دمای بُرش کاری در پای تراک "بستر لوله‌ها" در  زمان تعمیرات بخشی از خطوط لوله های انتقال گاز و آب در دمای بالای محیط و نشتی در پالایشگاه آبادان به وقوع پیوست.

آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان زمانی رخ داد که تعمیرکاران در حال تعمیر و بریدن لوله بودند که به دلیل حرارت بیش از حد محیط و وجود مواد سوختی در حین بستن دستگاه کاتر روی لوله و قبل از شروع کار، انفجاری صورت گرفت که با کمک نیروهای آتش‌نشانی و HSE پالایشگاه آتش‌سوزی مهار شد.

همچنین این حادثه 6 مصدوم به جای گذاشت که 2 نفر به دلیل وخامت حال و سوختگی بالا به اهواز اعزام شدند و دو نفر دیگر نیز به بیمارستان امام خمینی آبادان انتقال یافتند. در این حادثه 2 نفر دیگر بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

در این خصوص رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان اظهار کرد: حادثه در برج ثانویه واحد تقطیر ٨٠ پالایشگاه به دلیل نوسان برق اتفاق افتاد که با تلاش کارکنان مهار شد و این واحد در مدار تولید قرار گرفت.

وی گفت: نوسان برق در این واحد منجر به ایجاد اختلال در سیستم پالایشی و قطع شدن برخی پمپ‌ها و در نهایت افزایش دمای برج ثانویه شد.

نعیمی افزود: با انجام تعمیرات اساسی سالانه و عملکرد مطلوب شیرهای اطمینان، همچنین تلاش به موقع همکاران در واحد آتش نشانی، این آتش‌سوزی سطحی در کمتر از یک ساعت مهار شد.

این حادثه تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت و هم اکنون تمام واحدهای پالایشگاه نیز در مدار تولید قرار دارند.

لازم به ذکر است که دمای این روزهای هوا در آبادان بالای 50 درجه سانتیگراد است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز