معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

تمرکز بر اجرای قانون اساسی، راهبرد دولت در خصوص اقوام و مذاهب

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۱:۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۸۲۴۸۹
تمرکز بر اجرای قانون اساسی، راهبرد دولت در خصوص اقوام و مذاهب
تعدادی از نخبگان و علمای اهل سنت استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدار اظهار داشت: انقلاب ما با محوریت اسلام و رهبری بنیانگزار فقید جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که دو ایدئولوژی کاپیتالیستی و لیبرالی در  غرب و نگاه سوسیالیستی و کمونیستی در اردوگاه شرق حاکم بود.

وی افزود: امام راحل (ره) مدل سومی از حکومت را به جهانیان عرضه کرد که 14 قرن پیش پیامبر عظیم الشان اسلام آن را ترسیم فرموده بودند و اینک در انقلاب اسلامی تجلی یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در این شرایط، دو قطب رقیب تمام همت خود را به کار گرفتند تاالقا کنند  که دین نمی تواند راهنمای سیاسی بشر باشد

حسینی ادامه داد: به همین منظور دو خط سیر را دنبال  کردند اینکه دین افیون ملت ها است و یا به عنوان امری فردی قابل قبول می باشد و نباید در امر جامعه و حکومت داری به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا دشمنان در جوامع القا کردند که دین با نگاه مردم سالاری در تضاد است؛ چهره ای خشن از دین ارائه کردند و گفتند که با صلح، آرامش، تعادل و تکامل منافات دارد و از همین منظر با حقوق بشر تعارض دارد و نمی تواند عدالت را در برخورد با همه ی اقوام، مذاهب و گروه ها رعایت کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: این در حالی است که ما معتقدیم دین، زندگی و جامعه ساز، رهایی بخش و سعادت  و وحدت آفرین است و باید از ظرفیت آن برای تحقق اهداف متعالی آنسان و جامعه استفاده شود.

حسینی با بیان این که در این شرایط وظیفه ی تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی این است که برای خنثی کردن توطئه های دشمنان تلاش کنند؛ خاطر نشان کرد: نتیجه ی انقلاب اسلامی در شکل و محتوا، خلاف القائات بدخواهان و معاندان را اثبات می کند.

وی گفت: نتیجه ی انقلاب اسلامی به لحاظ شکلی" جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم " است و این به معنای مردمسالاری مبتنی بر اصول مترقی اسلام می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از منظر محتوایی هم نتیجه ی انقلاب اسلامی " قانون اساسی " است که در آن حقوق تمامی ادیان، اقلیت ها، اقوام و نژادها دیده شده است.

حسینی با تاکید بر این که راهبرد نظام و دولت در خصوص اقوام و مذاهب، تمرکز بر اجرای قانون اساسی است؛ اظهار داشت: نباید بد عمل کردن برخی افراد به دلیل کج سلیقگی و برداشت غلط از دین مبین اسلام را به پای رهبری، نظام و دولت، نوشت.

وی با تقدیر از نقش موثر اهل سنت در تامین امنیت ملی به ویژه در شرق کشور، تصریح کرد: نقش این عزیران در کنار شیعیان بی بدیل بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مایه ی مباهات و افتخار است که اعلام کنیم علی رغم  جهان کفر آلود کنونی که امپریالیسم خبری کفر دارد به جهان تسلط می یابد؛ داعش  هیچ توفیقی نیافت تا اینکه اخیرا در موصل شکست خورد.

حسینی با بیان این که همگرایی اهل تسنن در جامعه ی ایران در تمامی ابعاد فوق العاده است و شاخص آن مشارکت در انتخابات می باشد؛ تاکید کرد: در شرایط کنونی باید قدر یکدیگر را بدانیم و برای ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

وی با اشاره به رویکرد عمومی مردم به سمت اصلاح گری، افزود: نگاه ما در استان ایجاد فرصت و امکان برای استفاده از ظرفیت اهل سنت در کنار شیعیان است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی حسینی افزود: راهبرد اصلی ما در انتخاب مدیران، کارایی افراد در حل مشکلات مردم بدون در نظر گرفتن شیعه یا سنی بودن آنان است.

وی مهمترین مولفه ی امنیت ملی کشور را اقتصاد دانست و تصریح کرد: با توجه به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تحقق این شعار باید با جدیت دنبال شود.

حسینی با بیان این که 36 هزار شغل سال 1394 در این استان ایجاد شد که این تعداد پارسال به بیش از  97 هزار شغل رسید؛ و با هدف گذاری انجام شده این میزان در سال جاری به 160 هزار مورد خواهد رسید.

گفتنی است؛  در ابتدای این جلسه چند تن از علمای اهل سنت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

نظر شما