وزیر اطلاعات:

مردم با پرچمداری علما به صف مجاهدان می پیوندند/ کرمان با مردمی متین، اندیشه ورز و انقلابی نقش بزرگی در انقلاب اسلامی داشته است

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۴:۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۸۳۷۵۹
مردم با پرچمداری علما به صف مجاهدان می پیوندند/ کرمان با مردمی متین، اندیشه ورز و انقلابی نقش بزرگی در انقلاب اسلامی داشته است
وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم با اعتمادی که به علما داشتند زمانی که پرچم را در دست علما می دیدند به صف مبارزان و مجاهدان می پیوستند، گفت: کرمان با مردمی متین، عاقل، اندیشه ورز و انقلابی نقش بزرگی در انقلاب اسلامی ایران داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام سید محمود علوی در همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک، افزود: علما همیشه جلو دار بوده و حرکت کرده اند و مردم همراه آنها شده اند و هیچگاه در برابر استعمارگران کوتاه نیامده اند.

وی با تاکید براینکه عزت نفس، مخاطره پذیری، مجاهدت و استقامت علماء همواره برای مردم به عنوان یک الگو و اسوه مطرح بوده است، گفت: مردم برای کسانی که از همه چیز خود می گذرند، خود را وقف مردم می کنند و حافظ آزادگی مردم هستند، باید اهمیت قائل شوند و با او همراهی کنند و سود این همراهی به جای رسیدن به عالم، به خود مردم می رسد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه علما در طول تاریخ رسالت خود را به صورت کامل انجام دادند و امام رضا (ع)فرموده اند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند، بیان کرد: آن امام همام همچنین فرموده اند راه احیای امر ما این است که فرد عامل، علوم ما را فراگرفته و به دیگران آنتقال دهد و در حقیقت عامل انتقال علوم ما باشد و علمای ما این رسالت را به نحو احسن انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با تاکید براینکه علمای ما در برابر همه این خطرات مجاهدت و خطرپذیری داشته و چه بسیار علمایی که با جامه خونی به لقای پروردگار رسیدند، بیان کرد: علمای شیعه برای حفظ کرامت امت اسلام به استقبال خطر رفتند و از جان خود گذشتندتا اسلام و مکتب اسلام وپیروان اهل بیت عزیز و سربلند باشند و هیچگاه برای حفظ خود زیر پرچم بیگانه نرفتند.

وی با اشاره به اینکه علما همواره در هر زمان خطرات سخت و نرم اسلام را تهدید می کرده است به صحنه آمده اند،تصریح کرد: علما هرگاه تنها بودند نیز دست از انجام وظیفه خود برنداشتند و امام (ره) نیز در شرایطی که تمام تحلیل گران سیاسی فریاد مبارزه را با پاسخ فراگیری پیش بینی نمی کردند فریاد زدند و فریاد خود را فراگیر کردند.

وزیر اطلاعات از مردم استان کرمان به عنوان مردمی بلند همت در عرصه مبارزه، دفاع مقدس و سازندگی که دین بزرگی بر ایران اسلامی دارند، یاد کرد و گفت: کرمان با مردمی متین، عاقل، اندیشه ورز و انقلابی نقش بزرگی در انقلاب اسلامی ایران داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی اظهار داشت: ویژگی انقلابیون کرمانی در این است که انقلابی بودن آنها در جوش و خروش شعارهای انقلابی خلاصه نمی شد و این مردم عقلانیت خود را با انقلابی گری و شعارهای انقلابی گری همراه می کردند.

وی تصریح کرد: ماجرای مسجد جامع کرمان خون تازه ای را وارد بدن انقلاب کرده و آن را فراگیر تر کرده است و علمای کرمان نیز در این زمینه نقش ممتازی داشته اند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انقلابی گری خردورزانه و تاثیرگذار در تمامی عرصه ها از ویژگی های مردم استان کرمان است، گفت: وزارت اطلاعات رسالت خوددیده که هم درباره حرکت مردم و نیز حرکت علمای کرمان در انقلاب بر پایه اسناد به جا مانده از ساواک رسالت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل های بعدی را انجام دهد و در این رابطه 20 جلد کتاب تالیف شده است.

حجت الاسلام و السملمین علوی گفت: تالیف و چاپ کتاب های انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک، ادای دین کوچک درباره حق بزرگ مردم این استان است.

وی با تاکید بر اینکه خرد ورزی یکی از ویژگی های علمای کرمان بوده است، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر در عین انقلابی و مبارز بودن، حالت احساساتی بودن داشته اند و چهره های سیاسی و نظامی این استان وهمچنین سردار سلیمانی نیز در اوج انقلابی بودن در آرامش بر محور عقلانیت حرکت می کنند.

وزیر اطلاعات از آیت الله پورمحمدی، آیت الله هاشمیان، آیت الله فهیم، آیت الله حجتی کرمانی وعلمای دیگر کرمان نیز یاد کرد و گفت: شخصیت آیت الله جعفری،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از نظر رفتاری، تاثیرگذاری در خطبه ها و صحبت های خود از مصادیق بارز ایجاد وحدت بوده و سخنان ایشان هیچوقت به سمت دو قطبی کردن جامعه  نبوده و همواره برای ایجاد امت واحده بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: بیانات آیت الله جعفری  همواره بر اساس زیبا سخن گفتن با مردم  و گفتن سخن زیبا به مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه آیت الله جعفری باید الگویی برای ائمه جمعه ما باشد زیرا ایشان همواره بذر محبت را در جامعه کاشته و هیچگاه تخم کینه را در بین مردم نکاشته است، گفت: ایشان در خطبه های نماز جمعه هیچگاه حرمت فردی را نشکسته و از سوی ایشان به هیچ یک از اعضای خانواده انقلاب توهین، بدگویی، تخریب و بی حرمتی نشده است.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه از آیت الله جعفری در طول سالیان امامت جمعه هر چه به نظام و جامعه رسیده، خیر بوده است، بیان کرد: برخورد بزرگوانه و پدرانه اشان با مردم بسیار ارزشمند است و بها دادن به چنین شخصیت ارزشمندی خود یک ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با تاکید براینکه حضرت آیت الله جعفری به جایگاه امامت جمعه بها و شخصیت داده اند و نه جایگاه امامت جمعه به ایشان، گفت: ایشان همواره عزیز، محترم، گرامی، بزرگ و نور چشم مردم هستند و ارزش ایشان ارزش ذاتی است.

وی از استاندار کرمان، مدیرکل اطلاعات استان، ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان و همه کسانی که در این همایش نقش آفرین بوده اند نیز تقدیر کرد.

 

نظر شما