طی ۳ ماه گذشته ؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۰ میلیون تن کالا فقط در بندرهای بوشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۳:۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۸۴۱۸۷
تخلیه و بارگیری بیش از ۴۰ میلیون تن کالا  فقط در بندرهای بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال 40 میلیون و 500 هزار تن کالا در 11 بندر این استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 10 درصدی نشان می دهد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدمهدی بنچاری گفت : در فصل بهار حجم بارگیری و تخلیه در بندر بوشهر به 652 هزار تن کالا و 48 هزار تی.ای. یو (واحد شمارش کانتینر) کانتینر رسید.

وی با اشاره به 20 هزار تن تخلیه و بارگیری در بندر گناوه بیان کرد: حجم تخلیه و بارگیری در جزیره خارگ نیز با رشد 15 درصدی در این مدت در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته به 30 میلیون تن افزایش یافت.

بنچاری یادآور شد: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری در بندر عسلویه نیز با افزایش 3 درصدی به 10 میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عمده محصولات وارداتی بندر کره و موز است و در صادرات نیز بسته به درخواست صادرکنندگان محصولات متنوعی از جمله انواع موادمعدنی، دام، علوفه از این بندر صادر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تامین زیرساخت های لازم برقی موردنیاز، هم اکنون زمینه نگهداری 500 کانتینر یخچالی در استان بوشهر فراهم شده است.

بنچاری گفت: پیش از این، زیرساخت های مورد نیاز تنها برای نگهداری نزدیک به 100 کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم بود که با افزایش صورت گرفته این حجم پنج برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش زیرساخت های نگهداری کانتینرهای یخچالی در بندر بوشهر متقاضیان استفاده از بندر بوشهر را افزایش داده است گفت: انتظار می رود با فرام شدن زمینه تسریع عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر بتوانیم به تناسب تقاضا برای استفاده از بندر بوشهر برای تخلیه و بارگیری پاسخگوی متقاضیان باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه 90 درصد از کره وارداتی کشور از بندر بوشهر وارد می شود گفت: وجود سردخانه پنج هزار تنی با قابلیت تنظیم مدار بالا و پایین صفر درجه ظرفیت مناسبی را برای واردات و نگهداری این محصول در بندر بوشهر فراهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز