با حضور متولیان ورزش قزوین؛

نشست شورای راهبردی ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۲:۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۸۴۷۱۱
نشست شورای راهبردی ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد
نشست شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با حضور متولیان امر و دست اندرکاران این زمینه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نشست شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با حضور عباس علایی مقدم قائم مقام و معاون ورزشی، مهران قاسمی معاون فرهنگی و امور جوانان، افسانه حسن نایبی مسوول امور ورزش بانوان این اداره کل، امیر محمد رضایی رییس هیات ورزشهای همگانی قزوین و همچنین اساتید برجسته دانشگاه در حوزه تربیت بدنی و ورزش در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، علایی مقدم ضمن تبریک موفقیت های کسب شده توسط ورزشکاران استان در میادین مهم جهانی، آسیایی و بین المللی نقش و تاثیر شورای راهبردی اداره کل در کسب این موفقیت ها را مهم و اساسی عنوان کرد.

 وی افزود: برنامه ریزی در جهت حمایت از قهرمانان، زمینه رشد و بالندگی بیشتر آنان را در پی خواهد داشت.

 قائم مقام و معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه در خصوص نحوه اشاعه و گسترش ورزش همگانی و افزودن آن به سبد خانواده ها گزارشی ارائه داد.

در ادامه موضوع جلسه در دو بخش شورای راهبردی و پژوهش پیگیری شد که در بخش شورای راهبردی بسط و گسترش ورزش همگانی و نیازهای مربوط به حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفت.

 اساتید حاضر در جلسه، سند تحول، تعالی و آینده نگری فدراسیون ورزشهای همگانی و طرح های ارائه شده در این سند را بهترین منبع جهت توسعه ورزش همگانی برشمردند.

 دکتر ایراندوست ضمن اعلام قابل اجرا بودن 50%این طرح ها، اذعان کرد: لازم است این طرح ها با توجه به مسائل و نیازهای استان عملیاتی شود.

 وی برنامه بانوان در ورزش همگانی را در دو گروه کارکنان و زنان خانه دار مورد توجه قرار داد.

 از جمله طرح های دیگر که با توجه به زیرساخت ها و توانایی بالقوه استان مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت بحث مربوط به تجهیز خانه های ورزش روستایی و اجرای طرح پرس(سنجش پیاده روی) در استان بود.

 همچنین طرح استفاده از فضای مساجد و ورزش کارکنان در دستور کار جلسه آینده قرار گرفت.

 در ادامه دکتر صادقی، دکتر همتی،دکتر طاهری و خانم دکتر ایراندوست اعضای شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص مسائل مختلف ورزش استان ونحوه توسعه ورزش همگانی و تاثیر آن در توسعه ورزش قهرمانی نکاتی را بیان کردند.

در خاتمه این نشست، قائم مقام اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز امیدواری کرد که این اداره کل در سال جاری بتواند با توجه به بودجه ای که وزارت ورزش و جوانان به این امر اختصاص می دهد، تعدادی از طرح های پژوهشی و موضوعات پایان نامه های دانشجویی را با نگاهی به توسعه و تعمیم ورزش همگانی مورد حمایت قرار دهد.

نظر شما