در جلسه کارگروه اشتغال تاکستان مطرح شد؛

تاکید بر کاهش نرخ بیکاری به ۷درصد در قزوین

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۳:۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۸۴۷۶۳
تاکید بر کاهش نرخ بیکاری به ۷درصد در قزوین
جلسه ی کارگروه اشتغال در شهرستان تاکستان برگزار و از سوی اعضا بر کاهش نرخ بیکاری استان قزوین از 11.6 ٪ به 7٪ تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تاکستان به ریاست سیاوش طاهرخانی فرماندارو باحضور ناصرشفیع آبادی مدیر  اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و سید مجید موسوی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکستان برگزار و درخلال آن تاکید شد که استان قزوین تا افق سال1399 موظف است، نرخ بیکاری را از 11.6 ٪ به 7٪ کاهش دهد.

 در این جلسه بیان شد که برای شهرستان تاکستان حدودا 3289مورد سهمیه اشتغال در سال96 تعیین شده است.

دراین جلسه سیاوش طاهرخانی فرماندار و رییس کارگروه اشتغال شهرستان تاکستان عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کلیه دستگاههای شهرستانی برابر تقسیم سهمیه اشتغال موظف هستند ماهانه گزارش اشتغال خود را به کارگروه اعلام نمایند.

وی افزود: استان قزوین تا افق سال1399 موظف است  نرخ بیکاری را از 11.6 ٪ به 7٪ کاهش دهد و برای شهرستان تاکستان حدودا 3289مورد اشتغال سهمیه در سال96 تعیین شده است .

در ادامه موسوی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال شهرستان تاکستان ازاجرای طرح کاج (کارورزی طرح مهارت آموزی طرح مشوق های کارفرمایی) خبر داد.

همچنین در این جلسه، ناصر  شفیع آبادی مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.irبرای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است که می ‌توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.

وی آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کابردی و مهارت آموزی را سه مزیت اجرای این طرح پیش از ورود حرفه‌ ای فرد به بازار کار عنوان و اظهار کرد: کارورز نیز باید به عنوان یک فرد دانش ‌آموخته دانشی را که دارد به بنگاه یا واحد مربوطه منتقل کند و در این بین هر دو طرف می توانند از مزیت این طرح بهره مند شوند.

این مقام مسوول با بیان این که طرح مذکور با هدف افزایش مهارت جویندگان کار اجرا می شود، اظهار کرد: در طرح کارورزی، حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

شفیع آبادی با اشاره به اینکه این طرح با هدف جذب 150هزار کارورز در کل کشور آغاز می شود، ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح کارورزی از اول تیرماه آغاز و تا زمان ثبت نام 150هزار فارغ التحصیل ادامه خواهد داشت که هنوز برش استانی آن اعلام نشده است.

وی همچنین درخصوص شرایط احراز کارورز توضیح داد: حداکثر 23سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 25سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 28سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 32سال برای مقطع تحصیلی دکتری است که به که حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند دو سال اضافه می شود.

شفیع آبادی ادامه داد: دانش آموختگانی که به مدت 3ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای(تامین اجتماعی و یا خدمات کشوری) دارند، از شمول این طرح خارج می باشند.

وی مطرح کرد: ثبت نام در سامانه کارورزی و گذشت کمتر از 3سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان ذکور، عدم سابقه شرکت در دوره کارورزی و سپری شدن حداقل 2ماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی از دیگر شرایط کارورز بوده و کارورز موظف است در طول دوره کارورزی نسبت به گذراندن دوره آموزشی" آمادگی شغلی" از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که براین اساس هر کارورز باید حداقل 100ساعت و هر روز حداقل 4ساعت و حداکثر 8ساعت از آموزش علمی بهره مند باشد و اخذ گواهینامه مربوطه، اقدام نماید.

این مقام مسوول همچنین از نظر گرفتن مشوق‌ های بیمه ‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲سال ۱۰۰درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

شفیع آبادی ادامه داد: بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

وی افزود: پوشش مسولیت های مدنی و کمک هزینه های آموزشی در سال1396 ماهیانه 3میلیون و یکصد هزار ریال تعیین گردید که توسط دستگاه ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی  کاردانی تا دو میلیون و پانصد هزار ریال، کارشناسی تا دو میلیون هفتصد هزار ریال و ارشد و دکتری تا سه میلیو ن و یکصد هزار ریال تعیین شده است.

شفیع آبادی درپایان طول مدت کارورزی را 4 تا6ماه برای هر کارورز دانست و اعلام کرد: متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز