گام های عملی پالایشگاه خانگیران در راستای حفظ محیط زیست؛

اجرای فاز دوم بازیابی گازهای ارسالی به مشعل با سودآوری سالیانه ۴۵ میلیارد ریال

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۴:۴۱:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۸۵۴
اجرای فاز دوم بازیابی گازهای ارسالی به مشعل با سودآوری سالیانه ۴۵ میلیارد ریال
مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از استراتژی این مجتمع گازی در راستای حفظ محیط زیست با اجرای فاز دوم بازیابی گازهای ارسالی به مشعل با سودآوری سالیانه 45 میلیارد ریال خبرداد.

 مهدی بارجینی خباز در گفتگو با خبرنگار برنا در سرخس با اعلام این خبر افزود: مدیریت و کاهش گازهای ارسالی به مشعل از موارد استراتژیک این شرکت بوده که از چند سال اخیر با تعریف طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: این طرح شامل سه فاز جمع آوری گازهای ارسالی به مشعل و استفاده به عنوان گاز سوخت، احداث واحد شیرین سازی گازهای ترش فشار متوسط و نصب کمپرسور و بازگرداندن کلیه گازهای باقی مانده به فرآیند می باشد.

این مقام مسئول در خصوص نتایج اجرای فاز اول این طرح بیان کرد: هم اکنون گازهای جمع آوری شده به عنوان گاز سوخت در زباله سوزهای واحد بازیافت گوگرد و بویلرهای واحد آب و بخار مورد استفاده قرار گرفته و با اجرای این فاز سالانه حدود 36 میلیون مترمکعب در مصرف گاز سوخت صرفه جویی و از انتشار 67 هزار تن گاز گلخانه ای و دی اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری شده است.

خباز با بیان اینکه اجرای پروژه فاز دوم هم اکنون در مراحل نصب تجهیزات می باشد تصریح کرد: در این فاز کلیه گازهای ترش فشار متوسط ارسالی به مشعل جمع آوری شده و در واحد جدید بازیابی گازهای مشعل شیرین سازی شده و سپس به مصرف سوخت پالایشگاه می رسد.

مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: با اجرای فاز دوم سالیانه حدود 45 میلیون متر مکعب از گاز سوخت مصرفی پالایشگاه کاسته خواهد شد و سودآوری حاصل از اجرای طرح حدود 45 میلیارد ریال بر مبنای گاز بهای داخلی و 200 میلیارد ریال بر مبنای قیمت جهانی گاز می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: از جنبه زیست محیطی سالیانه از انتشار 83 هزار تن گاز دی اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز