مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان :

مرگ ۳۱ نفر لرستانی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۵:۰۹:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۸۷۷
مرگ ۳۱ نفر لرستانی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن
حمید رضا نظیفی ازمرگ 31 نفر لرستانی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال 95خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ،نظیفی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران  با اشاره به افزایش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز منو کسید کربن اظهارداشت : در سال 1395 آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز منواکسید کربن ، 31 نفر (تعداد 12 زن و 19 مرد) بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن(1394) به میزان ۷۲/۲ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در خصوص مقایسه جنسیتی تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در دو سال گذشته نیز گفت: در 12 ماهه سال 1394 نیز تعداد 18 نفر ( به تفکیک جنسیتی شامل تعداد 8 زن و تعداد 10 مرد ) بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست داده اند .

نظیفی  با اشاره به مقایسه آماری تعداد کل تلفات این نوع مسمومیت طی 10 سال اخیر در لرستان افزود: بر اساس آمارهای موجود در اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان طی 10 سال گذشته در سال 1386 بیشترین و طی سالهای 1383 و 1388 کمترین تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در استان لرستان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: از آن جا که تمایل این گاز برای ترکیب با هموگلوبین خون ما ۲۵۰ برابر بیش از اکسیژن می باشد لذا با بالا رفتن درصد آن در هوای اتاق، به سرعت باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد و اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن از جمله مغز و قلب را دچار اختلال می نماید که به علت بی رنگ و بی بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علایم مسمومیت شدید مورد توجه واقع نشود.

نظیفی بیان داشت :علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما می باشد. در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

وی یادآورشد:از سایر علایم مسمومیت می توان به سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک ها اشاره کرد.

نظیفی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز شود. مسمومیت شدید با این گاز می تواند کشنده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز