آیت الله سعیدی:

ورزش منهای ارزش های دینی در اسلام معنایی ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۰۳۳
ورزش منهای ارزش های دینی در اسلام معنایی ندارد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: آنچه که از نظر اسلام مورد تأیید است، گره خوردن روحیه پهلوانی با روحیه ورزشکاری است؛ در اسلام ورزش جدا از ارزش های دینی معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان قم در سالن محراب مطهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حمزه علیه السلام گفت: این شخصیت بزرگ اسلام، از نظر معنوی و جسمانی در جایگاه بالایی در مکه قرار داشت در مسیر دفاع از نبی مکرم اسلام(ص) تلاش های بسیاری انجام داد و حتی پیش از اسلام آوردنش، حامی ایشان بود.

وی حضرت حمزه سلام الله علیه را الگویی برای نسل جوان و ورشکاران معرفی کرد و گفت: آنچه که از نظر اسلام مورد تأیید است، گره خوردن روحیه پهلوانی با روحیه ورزشکاری است؛ در اسلام ورزش جدا از ارزش های دینی معنایی ندارد.

وی افزود: باید ورزش را با ارزش گره بزنیم و در برنامه ریزی هایی که در این عرصه می شود، نباید از مسائل ارزشی قائل شد. دشمنان ما به دنبال این هستند که ورزشکاران از ارزش ها دور باشند؛ چراکه این مسئله برای آنها خطرناک است.

وی ادامه داد: آنچه غرب در ورزش به دنبال آن است، دور شدن ورزشکاران از ارزش ها و اخلاقیات است، چراکه آنها می دانند اگر کاری با ارزش های دینی گره بخورد، ارزش می یابد و در این شرایط هر ورزشکاری مبلغ ارزش های دینی می شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش جهان استکبار برای افت احیای ارزش های دینی گفت: امروز شاهد هستیم که جامعه انسانی در ابعاد مختلف پیشرفت های زیادی انجام داده است، ولی بشریت از نظر بی توجهی به معنویات در جایگاه نامناسبی قرار دارد.

وی با بیان این که در گذشته شیطان هرگز جرئت نمی کرد طایفه شیطان پرستی ایجاد کند و بت پرستی را ترویج نمی کرد، ولی امروزه شاهد ترویج شیطان پرستی در جهان هستیم که نشان می دهد اوضاع بدی درحال رشد است.

وی افزود: در چنین دنیایی، تلاش در مسیر ترویج ارزش های دینی اهمیت مضاعفی دارد و ورزش یکی از این عرصه هاست که باید به آن توجه نمود.

نظر شما