در راستای افزایش تعامل دوسویه؛

نشست مشترک مدیران عامل نظام مهندسی و هلال احمر قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۳:۲۶:۱۸
کد خبر: ۵۸۵۳۰۹
نشست مشترک مدیران عامل نظام مهندسی و هلال احمر قزوین برگزار شد
مدیران عامل نظام مهندسی ساختمان و هلال احمر قزوین در راستای افزایش و ارتقای همکاری های دوجانبه نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نشست مشترک مدیرعامل و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان قزوین در زمینه افزایش تعامل دوسویه در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تشکیل شد.

در ابتدای این نشست مهندس وثیق نیا رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در خصوص فعالیت های مشترک این سازمان و جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت های مشترکی فی مابین این سازمان و هلال احمر وجود دارد که از عمده این فعالیت ها می توان خدمت رسانی به عامه مردم و حمایت از آنها اشاره نمود.

 وثیق نیا ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های مشترک این دو سازمان در زمینه مقابله و پیشگیری از خطرات در مواقع ضروری و بلاهای طبیعی از جمله سیل و زلزله و غیره می باشد که با همکاری هر چه بیشتر می توانیم در این زمینه فعال تر عمل نماییم

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از سال86 در زمینه آموزش مقابله با زلزله در سطح مدارس جهت ارتقا آگاهی سطح عمومی جامعه و دانش آموزان فعالیت های موثری را با همکاری سازمان هلال احمر داشته است که با تعامل بیشتر می توان در حوزه آموزش ضمن استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در هر دو سازمان فعالیتهای موثری را در آگاهی و رشد اطلاعات عمومی جامعه در نحوه برخورد با مخاطرات طبیعی انجام داد.

وثیق نیا در پایان افزود: جمعیت هلال احمر مردمی ترین نهاد می باشد که با وجود خدمات بسیار زیاد همچنان به صورت کامل ظرفیت های آن شناخته نشده است.

دکتر آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم در خصوص فعالیت های این سازمان گفت: در حال حاظر هلال احمر استان قزوین دارای 9هزار عضو داوطلب می باشد و یکی از وظایف این سازمان شناسایی و جذب توانایی افراد توانمند و شناخت مددجوها است تا بتوانیم ضمن آموزش در جامعه از توانایی آنها در مواقع ضروری استفاده بهینه نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه بعضی از خانواده ها در سطح استان به دلیل هزینه های سنگین درمان نمی توانند بیماری خود را درمان کنند که امروز با شناسایی خیرین این دسته از مددجویان بهبود یافته و توانسته ایم با کمک خیرین این مشکل را حل کنیم ولی تا رسیدن به مرز ایده آل فاصله بسیار زیادی است که میت وان با ساماندهی خیرین و مددجویان به این نقطه رسید.

آصفی در خصوص فعالیت های مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد: با توجه به شعار  هلال احمر که "هر خانواده یک امدادگر" می باشد یکسری آموزش های عمومی و تخصصی را در راستای افزایش آگاهی عموم مردم جامعه برگزار می کنیم که سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند در حوزه آموزش در زمینه های مختلف از جمله "ساختمان امن" در برگزاری این دوره های آموزشی نقش موثری و پررنگی ایفا نماید.

وی ادامه داد:در همین خصوص محله آخوند واقع در خیابان مولوی به عنوان پایلوت جهت آموزش امداد انتخاب شده است که در حال حاضر این آموزش به صورت چهره به چهره برای هر خانواده در حال برگزاری می باشد که این آموزش ها در زمان بلایای طبیعی موثر واقع شده و از وقوع بسیاری از فجایع جلوگیریمی کند.

دکتر عقیل امامقلی عضو معماری هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین هم  گفت: مهندسین باید در زمینه امداد و نجات ورود پیدا کرده و آموزش های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: این آموزش ها برای مهندسینی که دایما در کارگاههای ساختمانی حضور دارند بسیار موثرتر می باشد که بایستی در این زمینه کلاسهای آموزشی به صورت مشترک برگزار گردد.

مهندس حسین خوئینی رییس شعبه هلال احمر قزوین نیز در خصوص ساختمان امن اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن ایران متاسفانه تاکنون اقدامات مناسبی بعد از حادثه جهت تریاژبندی صورت نگرفته  و باعث بروز حوادث برای امدادگران می گردد که باید نظام مهندسی در زمینه تریاژبندی در زمان حوادث حضور داشته باشد.

مهندس ارباب نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین هم عنوان کرد: باید در راستای پیشگیری از بروز حوادث در زمانهای ضروری با ایجاد سرپناه های موقت با سازه های امن و ایمن بتوانیم حوادث را کاهش دهیم، ضمن اینکه سازمان چک لیست های ایمنی در ساختمانهای مسکونی در راستای کاهش حوادث تهیه نموده است.

نطام مهندسی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز