معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بر کیفیت آب شرب نقاط شهری و روستایی قزوین نظارت مستمر می شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۴:۰۲:۳۱
کد خبر: ۵۸۵۳۴۱
بر کیفیت آب شرب نقاط شهری و روستایی قزوین نظارت مستمر می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب در نقاط شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر سید سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: نظارت مستمری از سوی این معاونت بر کیفیت آب شرب در نقاط شهری و روستایی استان قزوین وجود دارد که براین اساس آب مورد استفاده در شبکه توزیع نقاط شهری و روستایی که تحت پوشش آبفای شهری و روستایی هستند سالم است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان این شرکت افزود: خوشبختانه اقدامات و حساسیت مجموعه آبفای شهری استان قزوین در تامین آب سالم و پایش بر کیفیت آب شرب مطلوب و ستودنی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اهمیت کیفیت آب شرب گفت: این شرکت علاوه بر نظارت معاونت دانشگاه علوم پزشکی به طور مستمر و منظم کیفیت آب شرب شهرهای استان را توسط دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت مورد پایش و کنترل داشته و دارد.

وی در ادامه آزمایشاتی که مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برروی آب شرب انجام می دهد را آزمایشات میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین موجود در آب عنوان کرد که برای آزمایش میکروبی به صورت لحظه ای هم کلر سنجی و نمونه برداری صورت می پذیرد و به آزمایشگاههای کشت میکروبی انتقال داده می شود که خوشبختانه آب شرب قزوین از نظر میکروبی و شیمیایی مشکل خاصی ندارد و کاملا سالم است.

این مقام مسوول در خصوص استفاده از دستگاه ها و تجهیزات تصفیه آب در منازل نیز خاطر نشان کرد: نیاز به استفاده از چنین تجهیزاتی در منازل نبوده و نمی باشد و این دستگاه ها خود موادی همچون کلسیم و منیزیم را از آب حذف می کنند که خود این مواد مورد نیاز ضروری بدن می باشد لذا استفاده از دستگاه های تصفیه آب توصیه نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز