رئیس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان در اردبیل:

تیم ملی کمان سنتی ایران در مسابقات جهانی شرکت می کند

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۴:۰۶:۴۳
کد خبر: ۵۸۵۳۴۵
تیم ملی کمان سنتی ایران در مسابقات جهانی شرکت می کند
رئیس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: تیم ملی کمان سنتی ایران برای اولین بار در مسابقات جهانی که اواخر مرداد در کشور مجارستان برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

به گزارش برنا،، مجید عباس پور روز سه شنبه در حاشیه اردوی تیم ملی کمان سنتی در منطقه نمونه گردشگری سردابه افزود: اولین اردوی تیم ملی کمان سنتی در استان گلستان و دومین اردو در استان آذربایجان شرقی برگزار شده و سومین اردو نیز در استان اردبیل در حال برگزاری است.

وی گفت: در اردوی تیم ملی بزرگسالان تیراندازی با کمان سنتی هشت خانم و 9 نفر از آقایان حضور دارند که برای شرکت در مسابقات جهانی خود را آماده می کنند.

او افزود: در این اردو ورزشکاران با سه نوع تیر کربنی ، چوبی و فلزی تیراندازی می کنند تا به آمادگی کامل برسند.

او تشریح کرد: مسابقات جهانی مجارستان در چهار رده سنی بزرگسالان ، جوانان ، نوجوانان و نونهالان برگزار می شود و تلاش می کنیم غیر از رده سنی بزرگسالان ، در رده سنی نونهالان نیز تیمی به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

او با اشاره به گسترش این رشته ورزشی اظهار کرد: برای اولین بار قهرمان قهرمانان ایران در 2 بخش مردان و زنان همزمان با کوچ عشایر استان اردبیل در بیله سوار مغان مشخص شدند.

وی افزود: کلاس های آموزشی این رشته ورزشی در بیشتر استان ها برگزار شد و کارگاههای آموزشی نیز با حضور مدرس از تهران برگزار می شود.

او گفت: اعضای تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی هفته آینده در مسابقات بزرگ جام سهند آذربایجان شرقی به میزبانی مراغه با حضور ورزشکارانی از تمام استان های کشور شرکت خواهند کرد و نفرات برتر این مسابقه به تشخیص کمیته فنی فدراسیون به اردوهای بعدی دعوت خواهند شد.

وی افزود: در اردوی اردبیل ورزشکارانی از استان های کردستان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، لرستان ، فارس ، یزد ، البرز ، چهار محال و بختیاری و گلستان شرکت دارند.

او اظهار کرد: 384 نفر در رشته تیراندازی با کمان سنتی زیر نظر هیات ها در کشور فعالیت می کنند.

او همچنین با اشاره به استقبال ورزشکاران از این رشته ورزشی گفت: تعداد شرکت کنندگان در آخرین مسابقات دهه فجر البرز 143 نفر بود که نسبت به مسابقات ماقبل آن که در کردستان برگزار شد، 2 برابر شد.

وی در زمینه هزینه رشته تیراندازی با کمان افزود: در حال حاضر سه نوع کمان داریم که از قیمت آن 6 میلیون ریال تا 12 میلیون ریال است و ارزان ترین آن کمان سنتی است.

اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور از 16 تا 22 تیر با حضور هشت خانم و 9 مرد بمدت یک هفته در مجتمع آبدرمانی قیه سویی سردابه استان اردبیل در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز