استاندار در دیدار با سفیر اوکراین مطرح کرد:

افزایش دو برابری صادرات کالا از قزوین در پسابرجام

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۰:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۷۸۵
افزایش دو برابری صادرات کالا از قزوین در پسابرجام
استاندار قزوین از افزایش دو برابری صادرات کالا از قزوین در پسابرجام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین گفت: در دوران پسابرجام میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از قزوین به خارج از کشور به 2برابر قبل از آن افزایش یافته است.

همتی با اشاره به همکاری های دوجانبه دو کشور ایران و اوکراین ادامه داد: خوشبختانه در پسابرجام زمینه همکاری های اقتصادی بین ایران با کشورهای مختلف از جمله اوکراین به خوبی فراهم شده است.

وی در ادامه به معرفی توانمندی های قزوین در بخش های مختلف پرداخت و گفت: وجود سه هزار و 500واحد صنعتی با تولید یک هزار و 200محصول، تولید پنج درصد از محصولات کشاورزی کشور با وجود داشتن یک درصد از مساحت ایران، داشتن بیشترین تعداد آثار تاریخی به نسبت وسعت و وجود 68دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 136هزار دانشجو در کنار قرارگیری در جوار پایتخت بیانگر ظرفیت های این استان است.

همتی ادامه داد: قزوین با داشتن مردمانی اصیل و با فرهنگ از امن ترین و مناسب ترین استان های ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.

استاندار قزوین از آمادگی استان برای برقراری روابط تجاری بین بازرگانان قزوینی و اوکراینی خبر داد و گفت: با توجه به استعدادهای فراوان صنعتی و کشاورزی در قزوین زمینه خوبی برای این همکاری وجود دارد.

همتی در پایان اظهار کرد: در حوزه های گردشگری و علمی نیز می توان زمینه لازم را برای همکاری بین قزوین و اوکراین فراهم ساخت.

نظر شما