استاندار خراسان شمالی :

زنان توانمند را در جایگاه شایسته شان به کار می گیریم

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۴:۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۷۹۵
زنان توانمند را در جایگاه شایسته شان به کار می گیریم
استاندار خراسان شمالی با حضور در همایش روز ملی عفاف و حجاب، یاد و خاطره همه زنان شهیده به ویژه ۵ بانوی شهید استان خراسان شمالی را گرامی داشت و با تاکید بر اعمال نگاه ویژه به مباحث حوزه بانوان گفت: از توانمندی و ظرفیت زنان و مردان شایسته در جایگاه مناسب آنان استفاده بهینه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در این آیین که پیش از ظهر چهارشنبه با عنوان "اجتماع مردمی صیانت از حریم امنیت خانواده" در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ‍نقش آفرینی بانوان در جامعه با حفظ حجاب و کیان خانواده را ازجمله اصول سیره فاطمی دانست و گفت: رعایت حجاب و حیا و عفاف در جامعه، پاسداشت کرامت انسان اعم از  زن و مرد است.

وی ازجمله ملزومات سالم سازی جامعه و حفظ کانون خانواده ها را حفظ عفت عمومی و رعایت حجاب برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ عفت و رعایت حیا و حجاب به منزله رمز سلامت روانی جامعه قلمداد می شود.  

استاندار با برشمردن مهم ترین آثار و برکات رعایت عفت و حجاب در ۲ بعد فردی و اجتماعی، حجاب را دارای انواعی دانست و گفت: افزون بر حجاب بدن، رعایت حجاب چشم، حجاب گفتار و حجاب در رفتار و کردار هم لازم است که این مورد آخر به خصوص موجب رعایت اعتدال و رواج صداقت در جامعه می شود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان با اشاره به فعالیت های اجتماعی بانوان کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه، در راستای سیاست های دولت دکتر روحانی رئیس جمهوری تصریح کرد: از این پس با نگاه به آینده و برای جبران برخی کاستی ها، نگاه ویژه ای به حوزه بانوان اعمال خواهد شد.

مهندس صالحی طرح ایجاد بوستان ویژه بانوان در مرکز هریک از شهرستان های استان تا پایان سال جاری را یادآور شد و گفت: با چنین طرح هایی تلاش می شود زنان به عنوان نیمی از جامعه، در بهره مندی از حقوق ذاتی خود محروم یا محدود نشوند.

‍این گزارش حاکیست، ‍نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این همایش با بیان این که ترویج فرهنگ حیا در جامعه، عفاف و حجاب را گسترش می دهد، تصریح کرد: رعایت عفت کلام حتی در مواجهه با دشمن و عفت قلم در فضای مجازی و غیر آن، جامعه را باحیا می کند و زمینه گسترش عفاف و حجاب دوچندان خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی با افزودن این که در حوزه خانواده و در برابر جامعه همه باید احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: باید با شناسایی منافذ و مصادیق نفوذ دشمن به حریم خانواده، با آن مقابله کنیم و به عنوان یک نظام اسلامی، برای جهان الگو و الهام بخش باشیم.

‍مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این آیین، از نقش مهم جامعه زنان این استان در عرصه های گوناگون، به خصوص مشارکت گسترده در انتخابات اخیر که ۵۲ درصد آرای ریخته شده به صندوق ها را به خود اختصاص دادند، قدردانی کرد.

ملیحه یغمایی گفت: امروز زنان ما با الگوگرفتن از حضرت فاطمه (س) هم نقش مادری و همسری خود در خانواده را به خوبی ایفا می کنند و هم ضمن حضور در جامعه و با حفظ ارزش های اسلامی، به فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می پردازند. وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای تشویقی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، از متخصصان طراحی پوشاک هم دعوت کرد، با تلفیق عناصر زیبایی شناختی و روزآمد، به طراحی و تولید لباس بر اساس فرهنگ غنی خراسان شمالی بپردازند.

۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد مشهد در برابر کشف حجاب اجباری رضاخانی در تقویم کشورمان به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز