مدیرکل بهزیستی لرستان :

ایجاد ۱۵ موسسه اشتغالزایی در لرستان /۱۳۶۷ واحد مسکن مددجویان در دستور کار است

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۴:۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۸۵۸۴۲
ایجاد ۱۵ موسسه اشتغالزایی در لرستان /۱۳۶۷ واحد مسکن مددجویان  در دستور کار است
اسدالله حیدری گفت :ضریب پیشگیری از معلولیت در لرستان رو به رشد است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حیدری که در نشست علمی  تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور که به میزبانی خرم‌آباد در حال برگزاری است سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: 90 درصد غربالگریی شنوایی و بینایی را در استان انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: با رشد 87 درصدی آموزش مهارت‌های زندگی که طی یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌هاست مواجه‌ایم.

حیدری با اشاره به روند تحولات بهزیستی در کشوراظهارداشت: بهزیستی در یک دورانی با بحران‌های بسیار زیادی مواجه شد و حتی فاقد برنامه‌های استراتژیک برای پیشگیری بود ولی در دولت تدبیر و امید این مسائل حل شد و سازمان بهزیستی با استراتژی و راهبردهای متناسب با مسائل پیچیده روز وارد فعالیت شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به  معاونت پیشگیری خاطر نشان ساخت:  با توجه به تاکیدات اخیرمقام معظم رهبری در خصوص  کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی مسأله باید مورد اهتمام مسئولیت و نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد.

حیدری گفت: سال گذشته برای 5000 نفر خدمت و فعالیت پیشگیرانه ارائه شد و ما نیز به‌عنوان سازمان بهزیستی استان به ناظر قوی تبدیل شدیم و توانستیم بسیاری از وظایف را برون‌سپاری کنیم.

وی با بیان اینکه  نیازمند شهروند مسئولیت‌پذیر در جامعه هستیم یادآورشد: باید مشارکت در امور خیریه با حضور نیکوکاران و قشر مرفه جامعه صورت گیرد تا برخی از سرمایه مادی‌ آنان به سرمایه معنوی تبدیل شود.

حیدری با اشاره به خدمات توانبخشی cbr  و fbr در 2860 روستای استان ابراز داشت :‌ از طریق cbr روزهای مذکور مورد شناسایی و پوشش خدمات قرار گرفتند تا سهم معلولین را افزایش دهیم.

وی از کسب  رتبه برتر توانمندسازی مددجویان توسط بهزیستی لرستان خبردادو گفت: یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان، فعالیت‌های برون سازمانی است تا از این مهم در راستای تحقق اهدافمان استفاده کنیم.

حیدری اضافه کرد:در بخش توسعه نهادسازی اجتماعی بیش از 700 NGO کلینیک و مراکز توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کردیم تا برون‌سپاری کیفیت کار را افزایش دهیم.

وی از ایجاد 15 موسسه اشتغالزایی در استان خبر دادوگفت:در طرح توانمندسازی 200 درصد رشد داشته‌ایم و در بحث عفاف و حجاب رتبه اول را کسب کردیم.

حیدری لرستان با بیان اینکه طرح پژوهش اولویت‌بندی و تعیین اولویت آسیب‌های اجتماعی لرستان آماده بهره‌برداری است  اظهارداشت :سه هزار و 187 واحد مسکونی را به مددجویان واگذار کردیم و 1367 واحد دیگر را در دستور کار داریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان  بااشاره به  بحث سرعت در تغییرات اجتماعی گفت: این موضوع می‌تواند پیامدهایی برای جامعه به دنبال داشته باشد و در آینده باعث چالش های جدی در جامعه شود.

اسدالله حیدری با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری ،عنوان کرد:استان‌هایی در حال گذار نیز که بین سنت و مدرنیته قرار گرفته‌اند باید مورد توجه قرار بگیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز