فرماندار مشگین شهر:

۱۱ سد در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۵۳:۲۸
کد خبر: ۵۸۶۰۰۳
۱۱ سد در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت:‌ هم‌اکنون به تعداد ۱۱ سد در سطح شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش برنا،میرعلی رحیمی‌زاد در حاشیه بازدید از سد احمد بیگلوی مشگین‌شهر اظهار داشت: هم‌اکنون به تعداد 11 سد در سطح شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سد احمد بیگلوی مشگین‌شهر نیز با اعتبارات در نظر گرفته شده در حال اجرا است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به این که فاز نخست عملیات اجرایی سد احمد بیگلوی مشگین‌شهر کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: در حال حاضر نیز 90 میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست این پروژه عظیم هزینه شده و به طور حتم اجرای این فاز از پروژه می‌تواند در رابطه با دستیابی به اهداف مورد نظر بسیار موثر و تاثیرگذار باشد و با پیش‌بینی‌های انجام یافته بیش از یک هزار و 500 هکتار از اراضی دیم به آبی با اجرای فاز دوم محقق شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت:‌ با پیگیری‌های انجام یافته امسال در توزیع اعتبارات سهم قابل توجهی برای سدهای در حال اجرا و مطالعه سدهای جدید در نظر گرفته خواهد شد که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز و کافی بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر سدهای شهرستان دست یابیم.

رحیمی‌زاد بیان کرد: مهار آب‌های مرزی، حفظ منابع آبی و تغییر الگوی مصرف موضوعی است که در این زمینه تمامی مسئولان، دست‌اندرکاران مربوطه و رسانه‌ها وظیفه‌ای خطیر و حساس بر عهده دارند که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود تا بتوانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

وی تصریح کرد: وجود سدهای مورد بهره‌برداری شده در شهرستان هیچ وقت به معنای این نیست که منابع آبی نامحدود است بلکه با توجه به برداشت‌های غیرمجاز و عدم رعایت الگوی مصرف کمبود منابع آبی مشکل جدی بوده و نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی و لازم اتخاذ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز