فرمانده نیروی انتظامی قزوین خبر داد:

قزوین را سرقت تشکیل می دهد ۴۸درصد جریم استان

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۱۱:۴۸:۰۵
کد خبر: ۵۸۶۱۱۴
قزوین را سرقت تشکیل می دهد ۴۸درصد جریم استان
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ۴۸درصد از مجموع جرائیم به وقوع پیوسته در این استان را مربوط به سرقت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار مهدی محمودی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین که در جمع خبرنگاران سخن می گفت  در این خصوص اظهار کرد: ۴۸درصد جرایم استان قزوین را سرقت های مهم تشکیل می دهد که با تلاش ماموران پلیس درسال جاری انواع سرقت در استان شش درصد کاهش یافته است.

سردار محمودی با تاکید براینکه با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب احساس امنیت در مردم تقویت می شود گفت: شهروندان باید بدانند پلیس در ایجاد نظم و امنیت در کنار آنهاست و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی افزود: اگر مردم احساس امنیت کنند در امور اجتماعی مشارکت بیشتری با پلیس خواهند داشت و در این مسیر فرهنگ سازی خوبی تاکنون صورت گرفته است.

سردار محمودی با اشاره به کاهش۵۲درصدی سرقت های کوچک در سه ماهه نخست امسال در قزوین افزود: بیشترین سرقت به ترتیب مربوط به سرقت قطعات و لوازم خودرو، سرقت منزل و موتورسیکلت بوده  است.

وی گفت: با اقدامات موثر پلیس در همه موارد شاهد کاهش جرائم سرقت هستیم که با کشف باندهای سرقت خودور با این متخلفان برخورد شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: در مجموع در انواع سرقت شاهد کاهش شش درصدی هستیم.

سردار محمودی از کاهش ۳۶درصدی سوانح فوتی در استان قزوین هم خبر داد و گفت: با فرهنگ سازی موثر پلیس و همکاری رانندگان و مردم و نهادها امسال شاهد کاهش ۳۶درصدی سوانح فوتی هستیم و در سوانح منجر به جرح نیز ۳۱درصد و در مجموع ۱۹درصد کاهش داشته ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم ترافیک جاده های استان کاهش سوانح بسیار ارزشمند و مهم تلقی می شود.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری باند مواد مخدر در استان هم خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس و انجام عملیات فنی و اطلاعاتی با دستگیری باندسلاطین کوکائین گام بزرگی درمبارزه بامواد مخدر در استان برداشته شد.

سردار محمودی یادآور شد: این کوکائین در آمریکای لاتین تولید و از ترکیه وارد ایران شده بود که در حین انتقال به تهران کشف و ضبط شد و باند سابقه دار آن دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: با افزایش ۷۵درصدی کشف باندهای مواد مخدر در استان قاطعیت و عزم جدی پلیس در مبارزه با این پدیده مشاهده می شود.

سردار محمودی اجرای طرح ضربتی مبارزه با عرضه سوخت خارج از شبکه را در دستورکار پلیس دانست و افزود: طرح ضربتی مبارزه با سوخت خارج از شبکه توزیع در استان آغاز شده و در مبارزه با کالای قاچاق هم جدی هستیم.

وی گفت: در سال جاری شاهد افزایش ۱۴۲درصدی کشف کالای قاچاق هستیم و اخیرا نیز یک کانتینر حامل آرد به ارزش ۱۰میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شد که این محموله قراربود به عراق منتقل شود اما در مسیر تهران که شناسایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تجاوز به عنف در این استان را نیز با کاهش ۶۷درصدی مواجه دانست.

سردار محمودی اضافه کرد: در درگیری فردی ۵درصد و گروهی ۵۲درصد کاهش داشتیم که نشانگر امنیت مطلوب در استان است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در قزوین خبر داد و گفت: با تلاش ماموران فردی که از طریق اخذ وکالت بلاعزل اقدام به فروش املاک موکلان خود و تحصیل ۱۳میلیارد ریال مال نامشروع کرده بود دستگیر شد.

سردار محمودی ادامه داد: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر به پلیس آگاهی استان قزوین مبنی بر کلاهبرداری یک وکیل و فروش املاک آنان موضوع بررسی و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد فردی با افتتاح دفتر وکالت، در زمینه امور مربوط به مراجعات شهروندان به شهرداری فعالیت و با سو استفاده از کم سوادی و نا آگاهی موکلان خود از آنان به جای وکالت کاری، وکالت بلاعزل منزل و زمین مسکونی گرفته و به فروش املاک آنان می پردازد.

سردار محمودی بیان کرد: وکیل کلاهبردار که موفق به کسب ۱۳میلیارد ریال از این طریق و متواری شده بود تحت تعقیب پلیس قزوین قرار گرفت و در نهایت با تشکیل پرونده ای حاوی اسناد به دست آمده از اقدامات مجرمانه به مرجع قضایی تحویل شد .

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد امور قضایی و وکالتی خود را به افراد دارای مجوز و خوش سابقه بسپارند تا اسیر دام چنین کلاهبردارانی نشوند.

نیروی انتظامی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز