کیانپور:

خالی شدن روستاها از سکنه یک تهدید جدی برای کشوراست/نبود آب آشامیدنی سالم علت مهاجرت روستاییان

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۲:۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۷۷۹
خالی شدن روستاها از سکنه یک تهدید جدی برای کشوراست/نبود آب آشامیدنی سالم علت مهاجرت روستاییان
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محرومیت برخی از روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم نیازمند احداث و تکمیل ۹۰۰ مجتمع تامین آب شرب روستا در سطح کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان به نقل از خانه ملت ؛با تاکید بر ضرورت تامین آب آشامیدنی در روستاهای کشور گفت: موضوع تامین آب شرب و کشاورزی و کمبود آن یکی از عوامل اساسی مهاجرت روستاییان به شهرها است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم برخورداری برخی از روستاهای شهرستان های دورود و ازنا از نعمت آب آشامیدنی سالم، افزود: کمبود آب، آلودگی و گل آلود بودن آن از مهمترین دغدغه های مردم در روستاها و شهرهای کوچک است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای سطح زندگی مردم روستاها صورت گرفته و درحال حاضر نیز اکثر روستاهای کشور از امکانات فرارانی مانندآب ،گاز، جاده، برق، خدمات ارتباطی، بهداشت و درمان...برخوردارند با این حال به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان ضرورت ایجاب می کند خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی در روستاها افزایش یابد.

کیان پور خالی شدن روستاها از سکنه را یک تهدید جدی برای کشور دانست و گفت:مهاجرت به شهرها سبب از دست رفتن فرصت های شغلی فراوان و به تبع آن افزایش نرخ بیکاری می شود،بنابراین باید امکانات زندگی در روستاها فراهم باشد تا از ادامه روند مهاجرت جلوگیری شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین آب آشامیدنی سالم یکی از امکانات ابتدایی است که باید تامین شود تا بهره وری در روستاها کاهش نیابد از این رو انتظار می رود دولت در سال جاری این مهم را در زمره اولویت های کاری خود قرار دهد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز