مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان:

ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی/رتبه برتر کشوری اداره کار لرستان در مهار مشکلات کارگری

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۱:۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۸۷۲۲۶
ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی/رتبه برتر کشوری اداره کار لرستان در مهار مشکلات کارگری
علی آشتاب گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آشتاب  در همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان لرستان  با بیان اینکه راهی جز ترویج فرهنگ کارآفرینی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد ،افزود: در بحث مهار مسائل و مشکلات کارگری جز رتبه های برتر کشور بوده ایم.
وی تصریح کرد: براساس مرکز آمار ایران، در حوزه های درمانی، تنظیم روابط کار، سرمایه گذاری، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جز سه استان برتر بوده ایم و تلاش های دولت تدبیر و امید در این زمینه با سال های قبل، اصلا قابل قیاس نیست.

آشتاب خاطر نشان کرد: در سال 95 پیش بینی شده بود سه هزار و 713 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که با بهره گیری از توان بخش خصوصی به چهار هزار و 136 میلیارد تومان افزایش و رشد 11 درصدی را داشته ایم.

وی  با اظهار امیدواری از کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان  بیان داشت : تلاش ما این است که دعاوی بین کارگر و کارفرما را کاهش دهیم چون حفاظت و صیانت از این دو قشر به عهده ماست.

آشتاب عنوان کرد: در دوره ای که تغییر در شرایط اقتصادی با سرعت بالا صورت می گیرد ما هم باید خودمان را با تغیبرات مرتبط سازیم و کارآفرینی فقط معادل ایجاد شغل نیست بلکه یکی از شاخصه های آن است، کارآفرین می تواند با نوآوری زمینه قطع وابستگی و ایجاد رفاه را فراهم کند.

 وی  با تاکید بر همکاری دانشگاه و صنعت،افزود: پیوند بین دانشگاه و صنعت و آموزش مطابق با نیاز اقتصادی جامعه و مشارکت اهل تحصیل و دانش، منجر به توسعه کارآفرینی و در نهایت مبارزه با فقر و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

آشتاب با تاکید برلزوم استفاده از تولیدات داخلی و اصلاح الگوی مصرف اضافه کرد: راهی جز فرهنگ کارآفرینی برای مقابله با آسیب های اجتماعی وجود ندارد چون کار یعنی رفاه و رفاه به معنی افزایش سلامت است پس بایداز کارآفرینی، که همواره توام با ریسک است حمایت کنیم و برای کارافرینان که با اراده ای آهنین کار می کنند شرایط را تسهیل کرد.

وی اظهارکرد: توجه به ظرفیت های راکد مورد توجه استاندار بوده و از مجموع اعتبارات 20 هزار میلیارد تومانی کشور 792 میلیارد تومان سهم لرستان است که تزریق آن کمک بسیار خوبی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز