مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جمع خبرنگاران:

۵۶طرح در هفته بهزیستی در قزوین افتتاح می شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۷۲۵۵
۵۶طرح در هفته بهزیستی در قزوین افتتاح می شود
مدیرکل بهریستی استان قزوین از افتتاح و بهره برداری از56 طرح مختلف به مناسبت هفته بهزیستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین که به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران درمجتمع توان بخشی نگهداری افراد کم توان ذهنی عاطفه سخن می گفت با اشاره به افتتاح و بهره برداری از طرح ها و پروژه های مختلف در هفته بهزیستی خاطر نشان کرد: برای هفته بهزیستی56 طرح مختلف پیش بینی شده است که امیدواریم با همکاری معاونت ها و همه مسوولان این طرح ها به خوبی عملیاتی شود.

وارثی توسعه مراکز نگهداری و حمایتی، توسعه اشتغال با رشد ۱۰۶درصدی، افزایش دسترسی افراد در معرض آسیب در آبیک، اقبالیه، الوند و محمدیه را از جمله مهم ترین این برنامه ها برشمرد.

وی ادامه داد:همچنین از این تعداد ۲۴طرح در قزوین، شش مورد در تاکستان، ۳مورد در بویین زهرا، ۱۱طرح در البرز، ۸طرح در آوج، ۴پروژه در آبیک مستقر می باشد.

وارثی دادگاه درمان مدار، مرکز اقامتی معتادان زن، خانه مهر، خانه امن برای زنان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی در البرز و تاکستان، اورژانس اجتماعی در شهرهای اقبالیه، محمدیه، آبیک، الوند را ازجمله طرح های مدنظر برای افتتاح در هفته بهزیستی برشمرد که برای افتتاح آنها ۵میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۹آسیب اجتماعی در بهزیستی مورد توجه قرار گرفته اذعان کرد: مهمترین آنها ساماندهی زنان خیابانی، کودکان و دختران فراری، طلاق، فقر، حاشیه نشینی و توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وارثی سه قطب موثر شامل دولت، جامعه و نهادهای خصوصی و رسانه را در ساماندهی آسیب ها نقش آفرین دانست و گفت: با  توجه به این سه قطب می توان نگرش جامعه را با فرهنگ سازی نسبت به این آسیب ها تغییر داد.

وی ادامه داد: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند نقشه راه هستیم تا در کنار برنامه ریزی مدون به نتیجه برسیم.

این مقام مسوول پنج آسیب مهم را در اولویت برنامه های بهزیستی قرار داد و افزود: اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فقر از مهمترین آسیب هایی است که در اولویت فعالیتهای بهزیستی قرار گرفته است.

وارثی بر تنظیم همه برنامه ها بر محور خانواده تاکید کرد و گفت: این کار نیازمند همکاری رسانه هاست و اگر خانواده از برنامه ها حذف شود به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

وی ادامه داد: دولت در مسیر گسترش برنامه های شاد و با نشاط در جامعه برنامه هایی را برای بهزیستی تعریف کرده که برای اجرای آن هماهنگی لازم در استان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین به ارایه آماری درخصوص میزان طلاق در استان پرداخت و خاطرنشان کرد:هم اکنون طبق بررسی های انجام شده 50درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است که این امر ضرورت مقابله با این پدیده شوم را نشان می دهد.

وارثی اذعان کرد: همچنین ۴۶درصد سرقتها نیز از اعتیاد نشات می گیرد و ۶۰درصد زندانیان نیز معتادان هستند لذا اهمیت این کار دوچندان می شود.

وی با اشاره به وجود ماهانه یک هزار نفر مراجعه کننده برای دریافت خدمات بهزیستی تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط یک هزار نفر برای دریافت خدمات بهزیستی به این اداره مراجعه می کنند وسالانه ۴۰ تا ۵۰ضایعه نخاعی از کشاورزان داریم که از خدمات توانبخشی بهزیستی برخوردار می شوند.

این مقام مسوول در خاتمه از رشد 18.5درصد در اعتبارات ملی سال گذشته و ۴۰درصد در اعتبارات جاری خبرداد و گفت:هم اکنون 12میلیارد تومان مجموع اعتبار تخصیص یافته به سازمان بهزیستی است که برای استمرار خدمات خود و کیفیت بخشی به آنها نیازمند تقویت این مبلغ و نیز همکاری و هماهنگی مسوولان استانی هستیم.

در ادامه این نشست هریک از معاونین بهزیستی به ارایه آماری در حوزه عملکردی خود پرداخته و از رشد خدمات بهزیستی به مددجویان در قالب طرح های مختلف سخن گفتند.

بهزیستی3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز