مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان :

هرگونه جاده کشی دراشترانکوه به طرف دریاچه گهر کاملا منتفی است

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۱:۵۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۷۲۶۰
هرگونه جاده کشی دراشترانکوه  به طرف دریاچه گهر کاملا منتفی است
مهرداد فتحی بیرانوند گفت: براساس طرح مدیریت منطقه اشترانکوه هرگونه جاده کشی در این منطقه به طرف دریاچه گهر کاملا منتفی است.

فتحی بیرانونددرنشست با نمایندگان تشکل های زیست محیطی شهرستان دوروداظهارداشت: مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است و هرگونه تغییرات اعم از مثبت و یا منفی تاثیر مستقیم در زندگی جوامع بشری دارد.

وی با اشاره به روند تخریب و زوال جنگل های زاگرس  این چالش را  نمونه ای از تغییرات محیط زیستی دانست وتصریح کرد: این چالش زیست محیطی  زندگی زاگرس نشینان را با مخاطره مواجهه کرده است.

فتحی بیرانوند بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت:  صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور صددرصد امکان پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط زیست بالاخص انجمن های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می کنند را می طلبد.

 فتحی بیرانوند در راستای پاسخگویی به دغدغه های تشکل های مردم نهاد در خصوص منطقه اشترانکوه خاطر نشان کرد:   ملاک ما برای حفاظت کامل از منطقه طرح مدیریت منطقه اشترانکوه مصوب شورای توسعه و برنامه ریزی استان است و براساس همین طرح هرگونه جاده کشی در این منطقه به طرف دریاچه گهر کاملا منتفی است.

 

 

 

نظر شما