استاندار اصفهان اعلام کرد:

طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان؛ افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۲:۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۲۷۱
طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان؛ افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت می تواند در ایجاد مهارت و اشتغال برای فارغ التحصیلان موثر باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای اشتغال استان، اظهارداشت: برنامه ی فراگیر دولت در خصوص اشتغال در سال ۹۶ پیش بینی شده و به زودی سهم و برش استانی آن ابلاغ خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه توزیع برش استانی این طرح هنوز ابلاغ نشده ، اظهارداشت: با اجرای ۵ بسته ی حمایتی دولت در ایجاد اشتغال که در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شده است ، طرح اشتغال فراگیر نیز در قالب آن دیده شده است.

رسول زرگرپور به بسته ی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار اشاره کرد و افزود: یکی از مجوز های ایجاد این طرح اشتغال فراگیر است که طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق های بیمه ای کارآفرینی با هدف افزایش مهارت و اشتغال جوانان باید به اجرا در آید.

استاندار اصفهان اظهارداشت: استان اصفهان از یک طرف با فارغ التحصیلان بیکار روبرو است و از طرف دیگر واحدهای تولیدی بدلیل عدم مهارت لازم فارغ التحصیلان نمی توانند این افراد را جذب نمایند.

وی افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت می تواند در ایجاد مهارت و اشتغال برای فارغ التحصیلان موثر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فارغ التحصیلان در این طرح یک سوم حقوق عادی را دریافت می کنند؛ گفت: مشوق های بیمه ای برای این طرح پیش بینی شده است و سعی شده فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار مهارت های لازم را بیاموزند.

زرگرپور به استقبال فارغ التحصیلان از این طرح اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی استقبال چشمگیری از این طرح نداشته اند و اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن باید در این خصوص اطلاع رسانی دقیق را به واحدهای تولیدی داشته باشند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در جلسه بررسی اشتغال و یکسان سازی نرخ بیکاری در استان بر ارائه آمار واقعی نرخ بیکاری تاکید شد، گفت: باز هم اعلام می کنم که تنها مرجع ارائه ی آمار مربوط به نرخ بیکاری مرکز آمار است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری باید سالانه اعلام گردد؛ افزود: براساس گزارش مرکز آمار ، نرخ بیکاری در اصفهان در سال ۹۵، ۱۴.۶ درصد و در کشور ۱۲.۴ درصد است و تمام تلاش مدیریت استان این است که در سال جاری نرخ بیکاری را به متوسط کشور برساند و از طرفی از بیکار شدن کارگران با تمام قوا جلوگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز