معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

ابلاغ برنامه اشتغال فراگیر سال ۹۶ به دستگاه های اجرایی استان

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۷:۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۷۶۶۶
ابلاغ برنامه اشتغال فراگیر سال ۹۶ به دستگاه های اجرایی استان
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، پنجاه و پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مهدی مروج الشریعه در این جلسه گفت: برنامه اشتغال فراگیر سال 96 ، از سوی معاون اول ریاست جمهوری به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس این برنامه در سال جاری 970 هزار شغل جدید در کشور ایجاد خواهد شد که برای رسیدن به این هدف 5هزار میلیارد ریال اعتبارات بودجه ای، 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 10هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: سهم این استان از مشوق های حمایتی اشتغال زا حدود 4.15 درصد است.

مروج الشریعه تاکید کرد: باید برنامه ریزی و تلاش برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان، در راس فعالیت های تمامی دستگاه های اجرایی باشد.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم و تمامی منابع استان را برای ایجاد اشتغال واقعی به کار گیریم تا تعهدی که برای ایجاد 160هزار شغل در سال جاری به مردم داده ایم؛ محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حوزه های گردشگری، صنعت و کشاورزی، مهمترین بخش های حائز اهمیت و دارای نقش در ایجاد اشتغال به شمار می روند.

همچنین طرح جدیدی برای استفاده از شیوه های نوین در تثبیت شن های روان در مناطق بیابانی استان ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضا جمشیدی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در خصوص این طرح گفت: با توجه به شرایط خاص استان در بحث کم آبی، ضرورت اجرای طرح های این چنینی در استان برای همگان مشخص است اما نکته مهم درباره روشهای مشابه است که باید طرح توجیهی برای این شیوه ارائه شود.

وی تاکید کرد این طرح یک طرح دانش بنیان است که باید در سال های اول در سطح محدود به شکل پایلوت اجرا شود تا ضریب خطای آن کمتر شود.

جمشیدی خاطر نشان کرد: در صورت تصویب طرح توجیهی اعتبارات مورد نیاز پروژه از محل اعتبارات عمرانی و یا اعتبارات زیرساختی قابل پرداخت خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارشی از پروژه های اقتصاد مقاومتی استان از سوی مدیران دستگاه های اجرایی ارائه شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز