فرمانده سپاه همدان:

انقلابی فکر کردن، عمل کردن و ماندن از مؤلفه‌های اصلی یک فرد «آتش به اختیار» است

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۳:۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۷۸۷۵
انقلابی فکر کردن، عمل کردن و ماندن از مؤلفه‌های اصلی یک فرد «آتش به اختیار» است
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: انقلابی فکر کردن، عمل کردن و ماندن از مؤلفه‌های اصلی «آتش به اختیار» است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار «غلامعلی ابوحمزه» یکشنبه 25 تیر در آئین تکریم و معارفه مدیر کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک همدان و رونمایی از کتاب «معلم امت‌ساز» گفت: فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان مطرح شده که در صورت توجه دقیق به مؤلفه‌های این واژه عمق فرمایشات ایشان مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که «آتش به اختیار» یک واژه نظامی بوده و بدان معناست که منتظر هدایت از جانب فرمانده بالادستی نبوده و خود دغدغه‌مند و مطالبه‌گر باشید، اظهار کرد: متولیان فرهنگ به جای پرداختن به مسائل اصلی، اساسی و ریشه‌ای درگیر مسائل فرعی و حاشیه‌ای هستند بنابراین وقتی نمی‌توانند هدایت لازم فرهنگی را نسبت به بدنه جامعه انجام دهند تمام کسانی‌که متولی حرکت‌های فرهنگی هستند و تعهد و تدین لازم را دارند، باید با بهره‌گیری از «آتش به اختیار» تکلیف و حکم را انجام دهند.

ابوحمزه ادامه داد: نخستین و مهمترین مؤلفه «آتش به اختیار» آگاهی، شناخت و معرفت است بنابراین باید موضوعاتی همچون تهاجم فرهنگی، ‌شبیخون فرهنگی، مهندسی فرهنگی، ‌عوامل و عناصر نفوذی دشمن را کاملا شناخت چرا که با شناخت دقیق و عمیق می‌توان در این عرصه تکلیف را انجام داد.

وی بر اساس مقتضیات زمان و مکان عمل کردن را دومین مؤلفه «آتش به اختیار» برشمرد و افزود: باید شرایط و موقعیت را به خوبی مورد بازخوانی قرار داده و تدبیر مناسب را اتخاذ کرد به طوریکه اگر بر اساس اقتضائات عمل نکنیم تلاش‌ها به ثمر نمی‌نشیند.

فرمانده سپاه همدان با اشاره به اینکه کار فرهنگی و «آتش به اختیار» چیزی نیست که بتوان در آن عجولانه و احساسی عمل کرد، یادآور شد: تکلیف‌گرایی از دیگر مؤلفه‌های «آتش به اختیار» است و کسانی می‌توانند بر اساس این فرمان عمل کنند که موظف به تکلیف هستند و افرادی که اهل حساب و کتاب کردن به نفع خود هستند، نمی‌توانند در این عرصه ورود یابند.

وی با تأکید بر این‌که «آتش به اختیار» یک حق و یک تکلیف است به طوری‌که هر حقی یک تکلیف و هر تکلیفی یک حقی ایجاد می‌کند که در این زمینه نیز صدق می‌کند، خاطرنشان کرد: انقلابی فکر کردن، عمل کردن و ماندن از مؤلفه‌های اصلی «آتش به اختیار» است به طوریکه برای این امر 20 ویژگی وجود دارد و تفاوتی نمی‌کند در چه سازمانی باشد.

ابوحمزه با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند در بحث «آتش به اختیار»، هر کاری را بی‌حساب و کتاب انجام دهند، این درست نیست، ادامه داد: «آتش به اختیار» یک تفکر، اندیشه و حرکت رو به جلو است، چون آنهایی که باید تکلیف خود را انجام دهند، دلزده و وازده‌اند و در انفعال قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که تنها با روحیه انقلابی می‌توان به «آتش به اختیار» عمل کرد، افزود: روحیه غیرانقلابی روحیه محافظه‌کاری، مماشات، تعارف و نان به نرخ روز خوردن است.

ابوحمزه خطاب به دولت یازدهم تصریح کرد: با توجه به این‌که در آستانه شکل‌گیری دولت دوازدهم قرار داریم باید در انتخاب وزرا و مدیران در سطح استان‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که اگر دولت دوازدهم نیروهای مومن، متدین، کارآمد، ولایی و ارزشی را در جایگاه مسئولیت در سطح استان‌ها و در سطح ملی نگذارد، موفق نمی‌شود، افزود: دولت دوازدهم برای موفقیت باید معیارها و ملاک‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و اسلام را در انتصاب افراد از هر حزب، گروه و جناحی مدنظر داشته باشد.

فرمانده سپاه همدان افزود: اگر دولت می‌خواهد مشکل معیشت، اشتغال، ازدواج، تورم و گرانی را حل کرده و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، لازمه آن وجود مدیرانی با ملاک‌ها و معیارهای انقلابی در هر سمتی است.

ابوحمزه در ادامه با اشاره به وجود 22 قشر بسیج در استان همدان گفت: در اقشار بسیج سطح استان باید چهار محور را مورد توجه قرار داد که این امر در بسیج فرهنگیان نکته‌ای مهم است.

وی به وظایف اساسی بسیج فرهنگیان اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری با آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 و اداره‌کل به منظور ایجاد هم‌افزایی در راستای دستیابی به اهداف نظام وجود داشته باشد.

وی انتقاد سازنده در تمام دستگاه‌ها و آموزش و پرورش را از وظایف اساسی بسیج فرهنگیان برشمرد و اضافه کرد: در انتقاد سازنده باید نقاط ضعف و قوت بیان و راهکارهایی به منظور تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارائه شود.

ابوحمزه مطالبه‌گری را از دیگر وظایف اساسی بسیج فرهنگیان دانست و یادآور شد: در اقشار مختلف بسیج باید افکار و اندیشه رهبر معظم انقلاب از تمام مسئولان در تمام سطوح مطالبه‌گری شود و مسئولان از صدر تا ذیل نیز پاسخگو باشند چرا که به تعبیر رهبری مسئولان نوکر مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه مسئول باید نسبت به مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشد، تصریح کرد: هر کس در هر جایگاه و مسئولیتی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز