معاون سیاسی استاندار مطرح کرد:

قزوین پیشرو در حوزه حقوق شهروندی

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۱:۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۸۸۲۷۱
قزوین پیشرو در حوزه حقوق شهروندی
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین از این استان به عنوان یکی از استان های پیشرو در پیگیری و اجرای حقوق شهروندی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان قزوین که با حضور جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کشور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده قزوین از استان های پیشرو در پیگیری و اجرای حقوق شهروندی است.

 شاهرخی اذعان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل تا به امروز سرافرازانه در جهت آرمان ‌های خود حرکت کرده و با پشتوانه مردم همراه  بوده است.

وی افزود: سرمایه اجتماعی این نظام، مردم هستند بنابراین ضرورت دارد فعالیت‌ ها و برنامه‌ های خود را به صورت مردم‌محور انجام دهیم و تمام تلاش ما باید برای ارتقا سرمایه اجتماعی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به رصدی که مرکز رصد وزارت کشور انجام داد، تصویر واقعی از سرمایه و شاخص‌ های اجتماعی احصا شد که توجه به برخی از آن‌ ها به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌ های اجرایی قرار گرفته است.

شاهرخی مطرح کرد: حاشیه ‌نشینی، اعتیاد، طلاق و سایر مباحث حوزه آسیب ‌های اجتماعی به صورت جدی در دستور کار بوده و به صورت هدفمند در استان قزوین دنبال می‌ شود.

این مسوول یادآور شد: تقوا، دیانت، فرهنگ غنی و پیشینه ارزشمندی که در استان قزوین وجود دارد، بستر قوی و مناسبی در حوزه عفاف و حجاب ایجاد کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه در انظار امکان دارد عده‌ای با خودنمایی و هنجارشکنی ظاهر قضیه را به شکل دیگری نمود دهند اما بر اساس آمارها در استان قزوین عفاف به شکل مطلوبی وجود دارد.

شاهرخی اضافه کرد: نخستین گامی که باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب که بی‌ ارتباط با حقوق شهروندی نیست، برداریم، تقویت باورهای دینی مردم است.

وی تشریح کرد: نقش حوزه های علمیه ائمه جمعه و جماعات و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی می ‌تواند در حوزه عفاف و حجاب بسیار اثرگذار باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: از طریق تریبون‌های نماز جمعه می‌توان حساسیت موضوع عفاف و حجاب را در بین مردم نهادینه کرد.

شاهرخی بیان کرد: نباید به اجبار چادر سر کارمندان خانم کنیم بلکه باید این باور را در آن‌ ها ایجاد کرد که خارج از فضای اداری هم با حجاب چادر در جامعه حضور پیدا کنند.

این مسوول اضافه کرد: دستگاه‌ های اجرایی به ویژه صدا و سیما نقش اساسی در تقویت باورهای دینی بین مردم جامعه دارند و رویکردها باید به سمت مسائل فرهنگی سوق یابد و صدا و سیما هم در این زمینه تلاش ویژه‌ ای داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این بود که منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد که این منشور تکلیفی به تنهایی برای دولت نیست بلکه تمام بخش‌ ها و دستگاه ‌ها باید برای تحقق آن همکاری کنند.

شاهرخی مطرح کرد: با توجه به پیگیری ‌هایی که در زمینه حقوق شهروندی در استان قزوین انجام شده است، احساس می ‌‌شود جزو استان ‌های پیش ‌رو در این حوزه باشیم.

وی افزود: اجرای حقوق شهروندی مستلزم آگاهی مردم از حقوق خود بوده که در این زمینه برنامه ‌هایی

در استان قزوین انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در فرآیند بزرگ تحقق اهداف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید از ظرفیت سازمان ‌های مردم‌ نهاد غافل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز