در دیدار استانداران هرمزگان و پولیا؛

بررسی راه های افزایش همکاری میان دو استان هرمزگان و پولیا در ایتالیا

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۸:۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۸۸۶۴۰
بررسی راه های افزایش همکاری میان دو استان هرمزگان و پولیا در ایتالیا
در دیدار دو استاندار هرمزگان و پولیا کشور ایتالیا راه های افزایش همکاری میان این دو استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت،استاندار هرمزگان نیز در این خصوص گفت: علاقه مند به سرمایه گذاری های مشترک با استان پولیا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در سفر به ایتالیا با استاندار پولیا در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار که در راستای افزایش تعاملات بین دو استان هرمزگان و پولیا برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان در امور تجاری، معدنی و حمل و نقلی، اظهار داشت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ساحلی بودن و از نظر بندرگاهی و تجارت و دسترسی به محورهای مواصلاتی دریایی تشابهاتی با استان پولیا و بندر باری در این استان دارد.

وی ضمن استقبال از عقد قرارداد خواهرخواندگی بین بندر باری و بندرعباس، یادآور شد: در راستای تشابهات مذکور، علاقه زیادی بین مسئولان دو استان برای افزایش ارتباطات رقم خورده است.

استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از مهمان نوازی ایتالیایی ‌ها، افزود: با نگاهی به تاریخ دو کشور در می یابیم که روابط حسنه و خوبی بین ایتالیا و ایران برقرار بوده است.

جادری با اشاره به زمینه‌های قابل سرمایه گذاری در هرمزگان برای کشورهایی همانند ایتالیا، افزود: هرمزگان نیز همانند سایر استان های دیگر ایران تاثیرات زیادی از برجام پذیرفته، به نحوی که در ماه‌های اخیر شاهد علاقه مندی سرمایه گذاران کشورهای مختلف و  تحقق برخی سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی در هرمزگان بوده ایم.

وی گفت: هرمزگان با داشتن 14 جزیره در خلیج فارس که اغلب از زیرساخت‌های خوبی برخوردار هستند، می‌تواند ظرفیت‌های مناسبی برای حضور گردشگران فراهم کند و دو کشور ایران و ایتالیا می توانند در زمینه گردشگری تعاملات بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به قراردادهایی که منجر به ایجاد سرمایه‌ گذاری مشترک در بخش های مختلف بین دو استان شود نیز علاقه مند هستیم.

میکله امیلیانو استاندار پولیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت عالی رتبه مدیران هرمزگان به استان پولیا، بیان داشت: دو استان هرمزگان و پولیا می توانند تعاملات و همکاری های مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری، انتقال تکنولوژی های پیشرفته، علم و تبادل دانشجو عرصه های مناسبی برای همکاری میان دو استان است.

استاندار پولیا اضافه کرد: کشور ایتالیا همواره مبادلات اقتصادی بسیار خوب و همکاری های نزدیکی با ایران داشته است و علاقه مندیم از طریق دو استان پولیا و هرمزگان این همکاری ها توسعه یابد.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان در راس هیئتی از مدیران استان هرمزگان برای توسعه همکاری ها با استان پولیا و بندر باری به کشور ایتالیا سفر کرده است.

پولیا استانی در جنوب شرقی ایتالیا است که از سمت شرق با دریای آدریاتیک، از جنوب شرقی با دریای یونان، از جنوب با خلیج تارانتو، از شمال با مولیسه، از غرب با کامپانیا و از جنوب غربی با باسیلیکاتا هم مرز است.

در قسمت جنوبی این استان شبه‌ جزیره‌ای به نام سالنتو وجود دارد. شهر بندر باری مرکز استان پولیا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز