استاندار هرمزگان پس از بازگشت از سفر ایتالیا خبر داد:

معرفی توانمندی های هرمزگان در سفر به ایتالیا

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۸:۰۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۹۵۳۳
معرفی توانمندی های هرمزگان در سفر به ایتالیا
استاندار هرمزگان در سفر چهار روزه به ایتالیا،از انعقاد قرارداد با یک شرکت اروپایی جهت احداث نیروگاه خورشیدی تولید برق در هرمزگان خبر داد و گفت : تلاش کردیم توانمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هرمزگان را معرفی کنیم و پلی برای ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری پس از بازگشت از سفر به کشور ایتالیا در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس با بیان اینکه در راستای توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری رفت و آمد مسئولان میان کشورها امری طبیعی است، عنوان کرد: سال گذشته استاندار پولیا در جنوب ایتالیا از مسئولان هرمزگان برای سفر به این استان دعوت کرد و این دعوتنامه از طریق وزارت امور خارجه به دست ما رسید.

وی ادامه داد: استاندار پولیا اظهار تمایل کرده بود به دلیل تشابهات فرهنگی، اقتصادی، تجاری و جغرافیایی میان دو استان هرمزگان و پولیا، هیئتی از هرمزگان به این استان سفر کند.

استاندار هرمزگان افزود: پس از صدور مجوز و انجام هماهنگی ها، هیئتی 9 نفره از مدیران استان هرمزگان جهت بازدید از امکانات و توانمندی های استان مهم پولیا در جنوب ایتالیا به این استان سفر کردند.

جادری تصریح کرد: در این سفر از بندر باری مرکز استان پولیا و کارخانه تولید قطعات الکترونیکی ماهواره، هواپیما و قطار در استان پولیا بازدید داشتیم و نشست علمی و آکادمیک میان هیئت هرمزگانی با روسای دو دانشگاه در پولیا برگزار شد.

وی با اشاره به اظهار علاقه مسئولان استان پولیا برای برقراری روابط خواهرخواندگی میان بندرعباس و بندر باری، اظهار داشت: در راستای توسعه روابط استاندار پولیا اواخر مهر ماه سال جاری به هرمزگان سفر خواهد کرد و قرارداد خواهرخواندگی دو شهر در این سفر به امضا خواهد رسید.

استاندار هرمزگان از انعقاد قرارداد با یک شرکت اروپایی در این سفر خبر داد و بیان داشت: در سفر به ایتالیا با یک شرکت اروپایی که در ایتالیا نیز فعالیت دارد، قراردادی امضا کردیم که براساس آن برای نخستین بار نیروگاه خورشیدی تولید برق با ظرفیت 100 مگاوات و با سرمایه گذاری 140 میلیون یورو در هرمزگان احداث می شود.

جادری خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر صحبت های اولیه برای عقد قرارداد خرید تجهیزاتی که کاهش آلایندگی خودروهای داخلی را سبب شود، صورت گرفت و به زودی این قرارداد نیز به امضا می ‌رسد.

وی چنین مذاکرات و قراردادهایی را از دستاوردهای برجام برشمرد و اظهار داشت: هرمزگان از استان های تاثیرگذار در ایران است و ما نیز تلاش کردیم در این سفر چهار روزه به ایتالیا، توانمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هرمزگان را معرفی کنیم و پلی برای ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها باشیم.

نظر شما