با حضور متولیان و کارشناسان آب خراسان رضوی انجام شد:

بررسی راه های آب رسانی به طرقبه

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۰:۵۹:۵۸
کد خبر: ۵۹۰۲۵۱
بررسی راه های آب رسانی به طرقبه
راه های اجرای مصوبه کمیته تامین آب وزارت نیرو در قالب پروژه آب رسانی به شهر ییلاقی طرقبه با حضورمدیران عامل شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای خراسان رضوی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، با اجرای بخشی از این  پروژه که شامل حفر ، تجهیز و برق رسانی چاه شماره 9 و  4 کیلومترخط انتقال است ظرفیت بالقوه تامین آب شهر طرقبه از 150 لیتربرثانیه فعلی به 200 لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

متولیان تامین و توزیع آب استان به همراه مدیران و کارشناسان این شرکت های آبفا و آب منطقه ای پس از بازدید از مسیر خط انتقال پروژه آب رسانی به طرقبه در جلسه ای که در امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیزبرگزار شد دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادهای خود را برای تامین آب شرب شهر 21 هزار نفری طرقبه ارائه دادند .

در این جلسه ابتدا مدیر امور آبفای طرقبه شاندیز با استفاده از سایت کنترل از راه دور منابع تامین آب  اعلام کرد: آب شرب مورد نیاز مشترکان شهر طرقبه از طریق 8 حلقه چاه با مجموعه دبی 134لیتر برثانیه تامین می شود که از اردیبهشت تا آذرماه به طور شبانه روز در مدار قرار دارند. هادی اشرف زاده افزود: دو چاه دستی حاشیه رودخانه طرقبه در مناطق طرقدرو عنبران هم با دبی 5لیتر برثانیه مورد بهره برداری قرار می گیرند ولی از اواسط تیرماه آبدهی آن ها به صفر می رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم این جلسه را به عنوان اولین نشست عملیاتی مدیران عامل ، مدیران و کارشناسان آب و فاضلاب و آب منطقه ای که به منظور رفع موانع تامین آب شرب شهرها در محل امورمربوطه برگزار می شود به فال نیک گرفت.

حسین اسماعیلیان گفت: طرقبه به واسطه برخورداری از نوع توپوگرافی و تجهیزات آب رسانی دارای پیچیده ترین تاسیسات در بین شهرهای استان است.

وی  خاطر نشان کرد: جمعیت شناور که به ویژه درروزهای تعطیل و تابستان به طرقبه وارد می شوند ضرورت تامین آب شرب این شهر را دوچندان کرده است.

وی از طرقبه به عنوان  یک شهر مواجه با تنش آبی از سال های دور نام برد و اظهار داشت: پروژه تامین آب شرب طرقبه از دشت سوران در سال 72 کلید خورد و سال 89 پس از تصویب طرح و تعیین ردیف ملی،بخش هایی ازآن نیز انجام شد. به گفته اسماعیلیان اقدامات انجام شده در شهر طرقبه مقطعی بوده  و برای گذر از تنش آبی این شهر در تابستان 94 آبفای استان مشکلات فراوانی را متحمل شد.

وی از همکاری آب منطقه ای در حفر ، جابجایی و کف شکنی چاه های طرقبه قدردانی کرد و خواستار تعیین تکلیف مصوبه سال 89 کمیته تخصیص آب وزارت نیروبه میزان سالانه شش میلیون و 900 هزار متر مکعب تا افق 1410 برای شهر طرقبه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم رویکرد حاکم بر آب منطقه ای را اولویت تامین آب شرب دانست وبر تعیین چاه های رزو در کنار چاه های اصلی شرب برای مواقع نیاز و اضطرار تاکید کرد.

محمدحسین جعفری با اشاره به مصوبه تخصیص آب وزارت نیرو در مورد طرقبه افزود: چنانچه این مصوبه نیازبه اصلاح دارد مورد بازنگری قرار بگیرد در غیر این صورت کارشناسان حوزه فنی آب منطقه ای و آبفای استان موضوع را بررسی و پس از جمع بندی ،  صورت جلسه خود را برای تصمیم گیری نهایی به مدیران دو شرکت ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز