مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین:

برنامه های متعددی برای بزرگداشت دهه کرامت تدارک دیده شده است

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۸:۳۵
کد خبر: ۵۹۰۳۹۲
برنامه های متعددی برای بزرگداشت دهه کرامت تدارک دیده شده است
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین از تدارک برنامه های متعدد جهت بزرگداشت دهه کرامت در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حسینعلی نوروزی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین اظهارکرد: باتوجه به نزدیکی به ایام ولادت باسعادت حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) که به دهه کرامت نامگذاری شده است برنامه های متعددی برای بزرگداشت این دهه تدارک دیده شده که امیدواریم به نحواحسن اجرایی شود.

نوروزی برگزاری جشن بزرگ مردمی زیر سایه خورشید را در همین زمینه دانست و توضیح داد: این جشن با محوریت مردم و به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در قزوین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشن های بزرگ مردمی دهه کرامت تاکنون برای ۴ دوره در قزوین برگزار شده است خاطرنشان کرد: این جشن هاامسال نیز با مشارکت مردم استان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در قزوین برگزار خواهدشد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین افزود: از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین هر ساله در دهه کرامت برنامه های متعددی برای بزرگداشت این هفته برگزار می شود که حضور خادمین حرم مطهر در استان از شاخص دهه کرامت در قزوین است.

نوروزی تشریح کرد: برنامه های بزرگداشت این هفته از ۳ مرداد ماه با استقبال از خادمین و پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) در سبزه میدان قزوین آغاز می شود و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید حسن ختامی بر برنامه های این دهه خواهدبود.

وی گفت: این خدام با حضور در استان قزوین پرچم حرم مطهر را برای فراهم کردن شرایط زیارت از راه دور به مردم ساکن در شهرها و روستاها می رسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت خادمین حرم امام رضا(ع) در ۲۰ شهر از جمله آوج، بوئین زهرا، اقبالیه، طارم، الموت، بشاریات آبیک و شهرهای تابعه قزوین حضور خوهند داشت.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین از پذیرایی۳۰ روستای استان قزوین و همچنین بیمارستان ها و سربازخانه ها در این دهه از خادمین حرم امام رضا(ع)نیز خبرداد.

نوروزی حضور در زندان مرکزی قزوین برای فراهم کردن شرایط زیارت زندانیان را از دیگر برنامه های خادمین حرم امام رضا (ع) در قزوین برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اعزام رایگان دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبرداد و گفت: در این طرح دانش آموزانی که با معدل بالا تاکنون نتوانسته اند برای زیارت به مشهد مقدس سفر کنند به صورت رایگان در قالب یک اردوی دانش آموزی عازم زیارت حرم امام رضا(ع) می شوند.

نوروزی با اشاره به برگزاری طرح زیارت اولی ها افزود: در طرح زیارت اولی ها نیز افراد بالای ۴۰ سال که تاکنون به زیارت مشرف نشده اند یا ۱۵سال از زیارت آنان می گذرد به رایگان راهی این سفر معنوی می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام شدند خاطرنشان کرد: برگزاری این اردوها می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای روحیه معنوی افراد داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز