معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان:

برگزاری دوره های اجتماعی و روانشناسی جوانان را برای آینده بهتر آماده می کند

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۰:۵۹:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۵۹۹
برگزاری دوره های اجتماعی و روانشناسی جوانان را برای آینده بهتر آماده می کند
همه ما به نوعی در زندگی روزمره با آسیب های اجتماعی درگیر هستیم لذا برگزاری دوره های اجتماعی و روانشناسی برای دختران و پسران می تواند آنان را برای آینده بهتر آماده کند.

به گزارش خبر گزاری گیلان؛ هاشم اسماعیلی در همایش رایگان آسیب شناسی و بهبود روابط دختر و پسر که در مجموعه ورزشی یادگار امام، سالن زنده یاد نامجو برگزار شد، گفت : این همایش به همت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با مشارکت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده رویش مهر و موسسه مردم نهاد سیاحت اندیشه گیل برگزار شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزود: آگاهی از علل، زمینه ها و پیامدهای روابط آسیب زا، آگاهی از شیوه ها و روش های سالم سازی و بهبود روابط دختران و پسران از محورهای این همایش است.

وی با اشاره به اهتمام وزارت ورزش و جوانان به مقوله آسیب های اجتماعی جوانان، ادامه داد: پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، توجه به این مقوله بصورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا مراکز تخصصی ازدواج نظام مند شده است ، از آغاز بکار 3 مرکز تخصصی ازدواج در گیلان خبر داد و تصریح کرد: فعالیت این مراکز موجب می شود تشکیل خانواده و استمرار زندگی مشترک با مخاطرات کمتری مواجه باشد.

وی گفت: پس از تعیین سیاست های مقام معظم رهبری در بحث خانواده و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره های روانشناسی با این رویکرد می تواند اثربخش باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و روابط دختر و پسر از آسیب های مهم و قابل تامل در جامعه امروزی است، ادامه داد: استقبال خوب مردم از این همایش می تواند گامی اثرگذار در بهبود این آسیب ها باشد.

اسماعیلی با تاکید براینکه باید به تولید محتوا در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بپردازیم، اضافه کرد: همه ما به نوعی در زندگی روزمره با آسیب های اجتماعی درگیر هستیم لذا برگزاری دوره های اجتماعی و روانشناسی برای دختران و پسران می تواند آنان را برای آینده بهتر آماده کند.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه آسیب های اجتماعی به ما کمک می کنند که فرهنگ مشاوره و روانشناسی در جامعه جا بیفتد، عنوان کرد: مشاوران و روانشناسان می توانند در بسیاری از اوقات به ما کمک کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: عدم توانایی و مهارت در زندگی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کانون های خانواده را به منجلاب طلاق و اعتیاد و غیره گرفتار می کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت و مجلس به سمت الزامی شدن مشاوره های پیش از ازدواج همچون آزمایش خون و جلسات قبل از عقد در حرکت است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مشاوره های پیش از ازدواج را در جامعه فرهنگسازی کنیم تا حد زیادی از مشکلات و آسیب های اجتماعی در زندگی زوجین پیشگیری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز