مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد :

اقامت ۳۷ هزار گردشگر در اقامتگاهای استان در طول سفرهای تابستانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۳:۳۵:۲۴
کد خبر: ۵۹۱۴۰۱
اقامت ۳۷ هزار گردشگر در اقامتگاهای استان در طول سفرهای تابستانی
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اقامت 37 هزار گردشگر در اقامتگاهای استان در طول سفرهای تابستانی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جلیل جباری در نشست خبری در محل خانه مطبوعات استان  با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی افزود: امسال 37 هزار اقامت در هتل ها و مهمانسراها در استان به ثبت رسیده و 220 هزار بازدید کننده از اماکن دیدنی و موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی در مورد سفرهای تابستانی گفت: در آغاز سفرهای تابستانی ۳۷۰۰۰ اقامت در هتل ها و مهمانسراها در استان به ثبت رسید و طی این مدت تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان بترتیب به شهر ارومیه ۷۱۴۵ نفر، تکاب ۱۱۰۴ نفر، ماکو ۱۰۶۰ نفر، خوی۱۵۱۰ نفر، مهاباد ۱۷۹۷ نفر و کلا ۱۴۰۰۰ گردشگر خارجی طی ۳ ماه به استان وارد شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در بحث هتل حداکثر قیمت اعلام شده ولی هتل داران میتوانند قیمت کمتری را لحاظ کنند.

جباری همچنین گفت: ۳۲۳۷۳۶ مسافر طی ۲ ماه نخست از مرزهای زمینی وارد استان شدند که ۲۳۱۹۴۵ نفرشان ایرانی و ۱۰۱۷۹۱ نفر خارجی بودند ضمن اینکه ۳۰۲۷۵۷ مسافر طی ۲ ماه نخست امسال از مرزها خارج شدند که ۲۰۳۴۶۹ نفرشان ایرانی بودند.

وی افزود: اولین هتل ۳ ستاره در تکاب ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

او تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان را در سال جاری 33 هزار و 736 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 231 هزار و 945 نفر ایرانی و 101 هزار و 791 نفر مسافر خارجی بودند.

جباری با بیان اینکه یکی از سیاست های اداره کل، برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی برای توسعه و رونق گردشگری استان است تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی بهشرط تدوین آنها در تقویم سالانه و برگزاری در زمان تعیین شده در گسترش و رونق دهی به صنعت گردشگری منطقه بسیار مفید خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری برنامه و جشنواره های پیش رو در استان افزود: برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ ایرانی در پارک ائلرباغی وبا هدف برندسازی غذاهای بومی و محلی، سوق دادن رستوران ها به تهیه غذاهای سنتی معرفی مواد اولیه و گیاهان ،برگزاری چهارمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در ارومیه از 9 تا13 مردادماه و مراسم مذهبی ارامنه کشور در قره کلیسا از ۴ تا ۶ مرداد نمونه ای از جشنواره هایی است که فرصت برای شناساندن اداب و رسوم و فرهنگ منطقه به گردشگران است.

وی با اشاره به فعالیت میراث فرهنگی در 4 حوزه صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری و اشتغال اظهار کرد: یکی از سیاست های اداره کل توسعه و آموزش شاغلین این بخش بوده که از 366 رشته در بخش صنایع دستی فعال در کشور 40 رشته در آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.

جباری با اشاره به دستاوردهای مهم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در سال گذشته گفت: برگزاری کنگره معماری و شهرسازی در سال گذشته،امضا تفاهم نامه احیا پل ها و حجرات تاریخی مسجد جامع ارومیه،کسب مجوز راه اندازی دو موزه و ثبت زندان نبی کندی تکاب بعنوان چهارمین اثر طبیعی بخش از اقدامات اداره کل در سال 95 بوده است.

وی به مرمت 50 اشیا منقول در موزه های استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: مرمت 23 بنای تاریخی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

اظهار کرد: کار مرمت و احیای پل باراندوز در دست اقدام بوده و امید است تا پایان سال ۹۶ پل باراندوز به طور کامل احیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی تصریح کرد: سال گذشته 39 قلم اشیا منقول فرهنگی و 110 اثر تاریخی در فهرست اثار ملی ثبت شده و 17 اثر ثبت شده نیز تعیین حریم شده اند.

جباری ادامه داد: امسال نیز 21 اثر غیر منقول(ابنیه) و 3 اثر طبیعی در فهرست اثار ملی ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز